آفتاب

قطر 3-1 اردن؛ قطر پادشاه فوتبال آسیا



قطر بار دیگر موفق به قهرمانی در جام ملت های آسیا شد.

هیجان در فوتبال آسیا با برگزاری فینال جام ملت های آسیا بین دو تیم قطر و اردن به پایان رسید. این فینال تمام عربی در حالی برگزار شد که اردنی‌ها با حذف تیم‌های مدعی مانند عراق و کره‌ جنوبی به عنوان شگفتی ساز مسابقات به فینال رسیدند و قطر هم با حذف ایران به این مرحله دست یافت.

بازی در اکثر دقایق به صورت متعادل پیش رفت و مدافع عنوان قهرمانی موفق شد با تک گل اکرم عفیف در نیمه اول از روی نقطه پنالتی پیش بیافتد. در نیمه دوم حملات دامنه دار اردنی‌ها در نهایت به گل تبدیل شد، یزان النعیمات داخل محوطه جریمه صاحب توپ شد و بدون دخالت مدافعان قطر با ضربه روی پای محکم گل تساوی را به ثمر رساند.

در دقیقه 72 بازی اسماعیل محمد درون محوطه جریمه نقش بر زمین شد که داور مجددا برای قطری ها پنالتی گرفت. اکرم عفیف مجددا پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و با یک ضربه دقیقه حساب کار را دو بر یک کرد. اما این پایان گل های بازی و پنالتی های قطر نبود، در دقیقه 90 حرکت در عمق اکرم عفیف با دریبل یزید ابولیلا همراه شد و بازهم صحنه مورد بازبینی VAR قرار گرفت و پنالتی سوم هم برای قطر اعلام شد و بار دیگر اکرم عفیف پشت توپ قرار گرفت تا قطری ها در پنالتی و عفیف در گلزنی هتریک کنند و بازی با همین نتیجه به پایان رسید تا بار دیگر صدر آسیا به رنگ عنابی در بیاید. /خبرآنلاین




وبگردی