آفتاب

رئیس‌جمهور سخنران اصلی ۲۲ بهمن؛ مسیرهای راهپیمایی تهران مشخص شد



رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی از حضور رئیس‌جمهور به عنوان سخنران اصلی راهپیمایی ۲۲ بهمن پایتخت خبر داد و گفت: یک هزار و ۴۰۰ بخش و شهرستان و سی و پنج هزار روستای کشور چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیرند.

حشمت‌الله قنبری روز شنبه در نشست خبری ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی ضمن تبریک دهه فجر گفت: ظرف یکی دو ماه گذشته هر آنچه که مقدور و ممکن بود به کار گرفتیم تا بتوانیم متناسب با عظمت حرکت ملت ایران، مقدمات را فراهم کنیم.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی اضافه کرد: ملتی که سبک زندگیش رسم‌الخط آزادی‌خواهان جهان و مقاومت اسلامی است از چنان عظمتی برخوردار است که در تعریف نمی‌گنجد و موظف هستیم متناسب با عزم و اراده این مردم عمل کنیم.  

قنبری تصریح کرد: برنامه‌های امسال از ۱۲ بهمن از حرم امام (ره) آغاز شده و در تمام شهرها، استان و بخش‌های مختلف کشور، مردم ایران جشن‌ها را برگزار کردند. امشب هم به مناسبت اربعین شهدای کرمان، در سراسر کشور در مساجد مراسمی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: مطابق معمول گلبانگ تکبیر و نورافشانی را در ساعت ۹ شب خواهیم داشت و فردا هم که روز ۲۲ بهمن است، ما در ۱۴۰۰ بخش و شهرستان و بالغ بر ۳۵ هزار روستای کشور، مراسم گرامیداشت دهه فجر را شاهد خواهیم بود.  

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری مراسم راهپیمایی دهه فجر در تهران بزرگ، اظهار کرد: در تهران راهپیمایی از ساعت ۹:۳۰ و در مسیر شهید آرمان علی‌وردی به طرف میدان آزادی آغاز می‌شود.

قنبری گفت: ناوگان حمل ‌نقل عمومی از ساعت ۶ صبح در همه مسیرهای منتهی با مسیر راهپیمایی به صورت رایگان ارائه خدمت خواهد داشت. همچنین ۲ هزار ۵۰۰ غرفه در حوزه مختلف خدماتی و ایستگاه سلامت برای سالمندان در نظر گرفته شده است.  

وی گفت: مراسم رسمی از ساعت ۱۰ صبح با تلاوت قرآن و چتربازهای نیروهای مسلح و گلباران آغاز شده و با سخنرانی رئیس جمهور و قرائت قطعنامه پایان می‌یابد.  

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: مراسم دهه فجر در بیش از ۷۰ کشور از ۱۴۰ نقطه دنیا برگزار می‌شود و ۷هزار و ۳۰۰ خبرنگار داخلی و خارجی این مراسم را پوشش‌ خواهند داد.  

وی ادامه داد: ساعت ۱۱:۲۲ دقیقه در سراسر ایران بزرگ‌ترین همخوانی سرود جمهوری اسلامی که می‌تواند بزرگ‌ترین همخوانی سرود در جهان باشد را خواهیم داشت.

مسیرهای راهپیمایی ۲۲ بهمن به شرح زیر است:

مسیر شماره ۱: مسجد امام حسین(ع)، میدان امام حسین (ع)، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی (منطقه ۷)

مسیر شماره ۲: مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان آیت اله سعیدی، میدان آزادی (منطقه ۱۷)

مسیر شماره ۳: مسجد امام هادی (ع)، خیابان شهید آقایی، میدان معلم، خیابان تختی، خیابان آیت اله سعیدی، میدان آزادی (منطقه ۱۸)

مسیر شماره ۴: مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان معیری، خیابان کارگر، میدان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی، (منطقه ۱۱)

مسیر شماره ۵: مسجد الجواد(ع)، میدان هفتم تیر، خیابان مفتح، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی (منطقه ۶)

مسیر شماره ۶: مسجد حضرت امیر(ع)، خیابان کارگر شمالی، میدان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی (منطقه ۶)

مسیر شماره ۷: مسجد المهدی(عج)، خیابان ستارخان، خیابان شادمهر، خیابان آزادی، میدان آزادی (منطقه ۲).

مسیر شماره ۸: مسجد ابوالصدق، خیابان امام خمینی(ره)، خیابان کارون، خیابان آذربایجان، خیابان آزادی، میدان آزادی (منطقه ۱۷)

مسیر شماره ۹: مسجد امام سجاد(ع)، خیابان آیت اله اشرفی اصفهانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان آزادی (منطقه ۵)

مسیر شماره ۱۰: مسجد قمر بنی هاشم(ع)، خیابان شهید بختیاری، بزرگراه سعیدی، میدان آزادی (منطقه ۹)

مسیر شماره ۱۱: مسجد جامع رسول اکرم(ص)، تهرانسر، بلوار شاهد، بلوار تهرانسر، میدان کمال الملک، بزرگراه شهید لشگری، میدان آزادی

مسیر شماره ۱۲: مسجد نظام مافی، بلوار آیت الله کاشانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان بزرگ آزادی

مسیر ویژه: مسجد امام خمینی(ره) - میدان شهید آرمان علی وردی -بلوار شهید نفیسی – بزرگراه لشگری - میدان آزادی




وبگردی