آفتاب

تمام؛ حذف شدیم



ایران و قطر از ساعت ۱۸:۳۰ امروز در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف هم رفتند

تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۸:۳۰ امشب (چهارشنبه) در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا در ورزشگاه الثمامه به مصاف قطر می‌رود.

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، رامین رضاییان، سعید عزت‌اللهی، امید ابراهیمی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و مهدی طارمی.

ترکیب قطر: مشعل برشام، جابر عبدالسلام، پدرو کوریا، المهدی علی مختار، محمد وعد البیاتی، یوسف عبدالرزاق، اکرم عفیف، لوکاس مندس، همام احمد، معز علی و احمد فتحی عبدالله.

دقایق حساس:

بازی دو تیم در حالی آغاز شد که در همان دقایق ابتدایی بازی یعنی در دقیقه سوم،سردار آزمون روی یک برگردان زیبا موفق شد نخستین گل ایران را به ثمر برساند. این گل از روی پاس در عمق جهانبخش آغاز شد. جایی که مهدی طارمی با فراری تند و تیز مانع از عبور توپ از خط عرضی و بیرون رفتن آن شد که محمد وعد با ضربه ای به توپ، آن را راهی کرنر کرد.جهانبخش این اوت را بلند به روی دروازه ارسال کرد که سعید عزت اللهی در تیر یک با ضربه سر، آن را به تیر دوم فرستاد که پدرو میگل قبل از سردار ضربه ای به توپ زد.

در ادامه بازی و در شرایطی که ایران سوار بر بازی بود پشت محوطه هجده قدم قطری ها مهدی طارمی سرنگون شد که داور بازی دستور به ادامه بازی داد.این اتفاق در حالی افتاد که تقریبا همه نیمکت ایران به نشانه اعتراض از جای خودشان بلند شدند! اتفاقی که با وجود سیستم ویدئو چک نباید بیفتد.پس از این اعتراض داور به مهدی طارمی کارت زرد نشان داد تا دیگر این کار را تکرار نکند.

در دقیقه ۱۷جاسم ابوالسلام روی پاس اکرم عفیف موفق شد گل تساوی قرار را وارد دروازه ایران کند.گلی که با برخورد به مدافعان ایران بلوکه شد تا دور از دستان بیراوند به گل تبدیل شود.

این اتفاق در حالی افتاد که پس از گل،قطری ها بیشتر روی بازی سوار بودند.اشتباهات مکرر ملی پوشان ایران چند موقعیت خطرناک را نصیب قطری ها کرد که یا بیرانوند آنها را دفع می کرد یا خود قطری ها این موقعیت ها را از دست می دادند.با این حال در دقیق ۴۴ اکرم عفیف که یکی از ستاره های قطر است موفق شد با یک شوت غافلگیرکننده گل دوم قطر را به ثمر برساند تا نیمه نخست با نتیجه دو بر یک به نفع عنابی پوشان به پایان برسد.

در آغاز نیمه دوم داور با استفاده از Var یک ضربه پنالتی به سود ایران گرفت که علیرضا جهانبخش در دقیقه ۵۱ توپ را به گل تبدیل کرد تا بازی ۲-۲ مساوی شود.

در دقیقه ۵۲ ضربه سر پدرو میگوئل را خلیل‌زاده از روی خط دروازه ایران برگشت داد و سپس دقیقه ۵۳ نفوذ یوسف عبدالرزاق در عمق دفاع ایران و شوت سنگین این بازیکن را بیرانوند به زیبایی با یک عکس العمل عالی برگشت داد.

دقیقه ۷۴ بازی ضربه سر شجاع خلیل‌زاده روی کرنر ارسالی قدوس را مشعل برشام با یک واکنش خوب راهی کرنر کرد.

دقیقه ۷۶ هم یک موقعیت خطرناک تیم ایران از دست رفت. در این صحنه توپ روی خط شش قدم به مهدی طارمی رسید اما این بازیکن نتوانست ضربه خوبی به توپ بزند و در ادامه نیز ضربه سر آزمون از روی خط دروازه برگشت داده شد.

دقیقه ۸۲ بازی معز علی مهاجم زهردار قطری‌ها در یک موقعیت در بین مدافعان ایران صاحب توپ شد و با یک چرخش و ضربه دقیق سومین گل قطری‌ها را وارد دروازه کشورمان کرد.

در دقیقه ۱+۹۰:شجاع خلیل‌زاده به دلیل خطا روی اکرم عفیف ابتدا از داور کویتی کارت زرد دریافت کرد اما پس از بررسی VAR، داور کارت زرد را پس گرفت و به مدافع ایران کارت قرمز نشان داد.

دقیقه ۵+۹۰ شوت علیرضا جهانبخش از پشت محوطه جریمه با اختلاف اندک از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۴+۹۰ هم  ضربه فنی علیرضا جهانبخش در اوج بدشانسی تیم ایران به تیر دروازه قطر برخورد کرد. دقیقه ۱۵+۹۰: شوت رضا اسدی در شلوغی محوطه جریمه راه به جایی نبرد و توپ بعد از برخورد به مدافع قطر و دفع مشعل برشام برگشت داده شد./ خبرآنلاین




وبگردی