آفتاب

کلاهبرداری ۱۰۰۰ میلیارد ریالی پدر و دختر در پوشش ارز دیجیتال



رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری پدر و دختری که با ترفند خرید و فروش و سرمایه گذاری در حوزه ارز دیجیتال اقدام به کلاهبرداری بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریالی از شهروندان کرده بودند، خبر داد.

ایسنا: سرهنگ داود معظمی گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: چندی پیش یکی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتای تهران بزرگ مراجعه و اعلام کرد که اقدام به سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال کرده و از این طریق مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در همین راستا نیز رسیدگی به موضوع در دستورکار پلیس فتای پایتخت قرار گرفت، گفت: شاکی در اظهارات خود به ماموران گفت که در شبکه اجتماعی اینستاگرام با یک پدر و دختر که مدعی سرمایه‌گذاری‌های کلان و پرسود در زمینه رمزارزها بودند آشنا شده و این افراد پس از جلب اعتمادشاکی مبلغ یک میلیارد ریال را برای سرمایه گذاری از شاکی دریافت کرده‌اند. این پدر و دختر بعد از مدتی دیگر جواب تماس‌های شاکی را نداده و سودی نیز به او پرداخت نکرده‌اند.

معظمی گودرزی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات سایبری خود را آغاز کردند و در بررسی های اولیه متوجه شدند این پدر و دختر که از سابقه داران جرائم سایبری هستند مدتی است با پوشش کارشناسان ارز دیجیتال در محدوده تهران بزرگ اقدام به فعالیت مجرمانه کرده‌اند. در ادامه با اقدامات فنی پلیس هویت مجرمین به دست آمد و پس از تشریفات قضایی مجرمین در حالی که مشغول کلاهبرداری از فرد دیگری بودند دستگیر و به مقر پلیس فتا منتقل شدند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه در جریان رسیدگی به این پرونده تعداد شاکیان این پدر و دختر کلاهبردار به بیش از ۴۰ نفر افزایش پیدا کرد، گفت: در اقدامات تکمیلی پرونده مشخص شد این پدر و دختر تنها اعضای این باند کلاهبرداری نبودند و دو نفر دیگر نیز درکنار این تیم فعالیت می کردند که در ادامه اقدامات عملیاتی پرونده این افراد نیز شناسایی و دستگیر شدند.

وی با اشاره به انجام بازجویی از متهمان دستگیر شده، گفت: این افراد در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم خود اعتراف کردند .همچنین اعتراف افراد، اظهارات شکات و ادله دیجیتال حاکی از آن است که این افراد تاکنون دستکم ۱۰۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده‌اند.

به گفته معظمی گودرزی برای هر چهار متهم دستگیرشده پرونده‌های جداگانه تشکیل شد و این افراد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. تحقیقات تکمیلی ماموران پلیس فتا نیز در این خصوص همچنان ادامه دارد.




وبگردی