آفتاب

طبق آمار پزشکی قانونی، ۸۴ نفر در کرمان شهید شدند



وزیر کشور درباره وضعیت امنیتی کرمان گفت: دستگاه های امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی کاملا بر موضوع اشراف دارند و مشکل امنیتی نداریم و وضع استان کاملا آرام و عادی است ضمن آن‌که ماجرا در حال تجزیه، تحلیل و بررسی است.

ایسنا: احمد وحیدی صبح امروز ۱۴ دی ماه در حاشیه عیادت از مجروحان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان در بیمارستان شهید باهنر ضمن تشکر از اقدامات سریع و خوب کادر درمانی اظهار کرد: طبق آمار پزشکی قانونی تاکنون، ۸۴ نفر در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان، به شهادت رسیده اند.

بیشتر بخوانید: اخبار لحظه به لحظه از ۲ انفجار گلزار شهدای کرمان / ۹۵ شهید و ۲۱۱ مجروح

وی با بیان این مطلب که ۲۸۴ نفر در این واقعه مصدوم شده اند، ادامه داد: تعدادی از مجروحان در بخش های ICU بستری هستند و حال عمومی آنها مناسب نیست و ممکن است در ساعات یا روزهای اینده تعداد شهدای این حادثه افزایش یابد. گفتنی است تعدادی از مجروحان سرپایی مداوا و ترخیص شده و در حال حاضر ۲۲۰ نفر در بیمارستان های شهر کرمان بستری هستند.

وزیر کشور افزود: حال عمومی تعداد زیادی از مصدومین حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان خوب است و برخی از آنها به عمل جراحی کوچکی نیاز دارند و بزودی مرخص می شوند.

وی با بیان این مطلب که کمبودی از لحاظ درمانی نداریم و وضعیت کاملا تحت کنترل است، تصریح کرد: وزیر بهداشت نیز شخصا در کرمان حضور یافته است و همه چیز برای کمک رسانی بسیج شده و از بیمارستان های دیگر کمک درخواست کردند و کار انجام شده است.

وحیدی در ادامه درباره وضعیت امنیتی کرمان نیز گفت: دستگاه های امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی کاملا بر موضوع اشراف دارند و مشکل امنیتی نداریم و وضع استان کاملا آرام و عادی است ضمن آنکه ماجرا در حال تجزیه، تحلیل و بررسی است.

وی افزود: دو انفجار، شدیدالانفجار با موج شدید به همراه مواد شدیدالانفجار در بین مردم اتفاق افتاده است و این بمب ها ترکش و ساچمه داشتند که بخش اعظم صدمات وارد شده ناشی از همین ترکش‌ها و ساچمه ها بوده است که به سر عزیزان ما اصابت و منجر به شهادتشان شده است.

وزیر کشور بیان کرد: این حادثه بسیار تلخ و بزدلانه و مزدورانه ای بوده است که توسط تروریست‌هایی که از شهید سلیمانی می ترسیدند و امروز از هواداران و رهروانش می ترسند، اتفاق افتاده است و مردمی که به عزا و یاد سردار حاج قاسم سلیمانی آمده بودند را به شهادت رساندند و این نشان از عمق خباثت دشمنان است.

وی اظهار کرد: بی تردید به لطف عنایت الهی عاملان و حامیان این حادثه در قبضه قدرت دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی ما گرفتار و سیلی محکمی دریافت خواهند کرد و بی تردید باید از خشم ملت ایران بترسند.




وبگردی