آفتاب

ایلان ماسک اینترنت ماهواره‌ای را به گوشی‌های عادی می‌آورد



دیجیاتو نوشت: نزدیک به دو ماه پیش اسپیس ایکس سرویس جدیدی به نام «Direct to Cell» را معرفی کرد و از آوردن اینترنت ماهواره‌ای به گوشی‌های عادی تا سال ۲۰۲۵ خبر داد. حالا این شرکت برای شروع آزمایش‌های این سرویس موفق به دریافت مجوز در آمریکا شده است تا ایلان ماسک اینترنت ماهواره‌ای را به گوشی‌های عادی هم بیاورد.

اسپیس ایکس با همکاری اپراتور آمریکایی T-Mobile این سرویس را آزمایش خواهد کرد. درحقیقت کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا (FCC) به اسپیس ایکس مجوز یک دوره آزمایشی ۶ ماهه را اعطا کرده است که شامل ۲۰۰۰ دستگاه آزمایشی و ۸۴۰ ماهواره می‌شود.

در صفحه مربوط به سرویس Direct to Cell به دسترسی یکپارچه به متن، صدا (تماس صوتی) و دیتا یا اینترنت برای تمام گوشی‌های LTE در سراسر جهان اشاره شده است. با این سرویس می‌توان در مناطق مختلف از خشکی گرفته تا دریا به شبکه استارلینک وصل شد و از آن استفاده کرد.

این سرویس سال آینده میلادی از راه می‌رسد، اما در ابتدا تنها می‌توان با استفاده از آن پیام متنی ارسال کرد و از سال ۲۰۲۵ کاربران به اینترنت ماهواره‌ای دسترسی پیدا خواهند کرد.

به گفته استارلینک، تمام گوشی‌های LTE می‌توانند به شبکه متصل شوند و برای استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در گوشی و همچنین ارسال پیامک و ارتباط صوتی، نیازی به تغییر در سخت‌افزار یا نرم‌افزار گوشی نخواهد بود و به برنامه مخصوصی هم نیاز نخواهید داشت.

باید منتظر ماند و دید این سرویس در کدام کشورها راه‌اندازی می‌شود و البته چه هزینه‌ای برای کاربران در پی دارد. انتظار می‌رود در ابتدا Direct to Cell به‌عنوان یک سرویس بتا در اختیار کاربران قرار بگیرد.




وبگردی