آفتاب

سرمربی تیم ملی والیبال مشخص شد



ورزش سه نوشت: به لحظه اعلام سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم.

وقتی قرار مصاحبه با محمدرضا داورزنی اوکی شد، با این نیت به سمت فدراسیون والیبال رفتیم که از زیر زبان رئیس بکشیم که چه کسی سرمربی جدید تیم ملی خواهد شد؛ حتی اگر مطمئنم بودیم که با توجه به سابقه داورزنی در مصاحبه‌های قبلی، هدفی غیر ممکن در سر داریم اما در نهایت به شکل غیرمستقیم به چیزی که می‌خواستیم رسیدیم.

وقتی به فدراسیون رسیدیم بلافاصله وارد اتاق داورزنی شدیم. در طول مدت زمانی که کار تعبیه دوربین‌ها برای شروع مصاحبه انجام می‌شد، در گوشه‌ای از اتاق داورزنی گپ و گفت صمیمی‌تر از شکل مصاحبه را با او شروع کردیم.

داورزنی اول از همه در مورد سختی‌هایی که والیبال ایران در این مدت تحمل کرده گفت. از اینکه چرا به این وضع افتادیم که حالا کسب سهمیه المپیک اینقدر برایمان سخت شده است. با وجود اینکه فکر می‌کردیم شاید او دل پری از عطایی داشته باشد اما کاملا منطقی در مورد او حرف زد و بار دیگر تاکید کرد که فدراسیون و شخص خودش سعی کردند تا آخرین لحظه ممکن از او حمایت کنند.

داورزنی که شاید دور از لنز دوربین راحت‌تر با ما صحبت می‌کرد، در ادامه از ویژگی‌های سرمربی بعدی تیم ملی حرف زد. او خطاب به ما گفت: "ببینید بازیکن‌های ایران دیگه هر کدوم دارن در بهترین لیگ‌های دنیا بازی می‌کنن و تو تیم‌هاشون هم جزء بهترین‌ها هستن. یکی باید بیاد بالای سر این بازیکنان که اونا قبولش داشته باشن. بازیکن بیاد ببینه یه سرمربی بالا سرشه که از نظر رزومه پایین‌تر هست ازش، شاید توی ظاهر هم به اون مربی احترام بذاره ولی در ناخودآگاه خودش و در جمع هم‌تیمی‌هاش همین نظر رو نداره. مثلاً ببینید محمد موسوی نزدیک ١٠ تا لیگ جهانی و دو تا المپیک رفته، نمی‌تونه از کسی که از نظر سطحی ازش پایین تر هست حرف‌شنوی درستی داشته باشه."

داورزنی در ادامه حرف‌هایی که زد گفت: "ببینید یه بازیکن باید از مربی حساب ببره، در عین حال هم باهاش رفیق باشه. من یه سرمربی می‌خوام که کاریزما داشته باشه، بازیکن‌ها قبولش داشته باشن، پشت سرش حرف نمی‌زنن. می‌تونه اردو رو کنترل کنه. یکی که به همه چیز بازیکن مثل خواب و غذا و این‌ها نظارت کنه و بازیکن‌ها هم ازش خیلی حساب ببرن."

داورزنی طوری این حرف‌ها رو می‌زد که انگار تصویر سعید معروف رو در ذهنش مجسم کرده و دارد ویژگی‌های او را بیان میکند. وقتی از رئیس فدراسیون والیبال پرسیدیم که آیا منظورتون از این ویژگی‌ها سعید معروف هست گفت: "نه لزوما، هر مربی که این ویژگی‌ها رو داشته باشه می‌تونه به ما کمک کنه. سعید رو همه دنیا می‌شناسن و فابیو گراسا (رئیس فدراسیون جهانی والیبال) یه لیستی از والیبالیست‌های تاثیرگذار از هر نظر توی دنیا رو منتشر کرده بود که سعید معروف رو با اختلاف نفر اول گذاشته بود. سعید واقعا نابغست."

این حرف هایی بود که قبل از شروع رسمی مصاحبه مطرح شد و با صحبت‌هایی هم که داورزنی جلوی دوربین زد به این نتیجه رسیدیم که کارهای حضور سعید معروف در تیم ملی نهایی شده و فقط یک سری جزئیات باقی مانده است. حتی اگر داورزنی تاکید کند که هنوز انتخابی انجام نداده و بررسی‌هایش برای انتخاب سرمربی جدید ادامه دارد.




وبگردی