آفتاب

اقدام تازه تلگرام برای بالا بردن امنیت کاربران



دیجیاتو نوشت: تصاویری که توسط یک متخصص مهندسی معکوس منتشر شده نشان می‌دهد که تلگرام می‌خواهد اکانت‌ها بتوانند به آدرس ایمیل وصل شوند.

بر اساس جدیدترین گزارش‌ها، تلگرام ظاهرا در حال کار روی قابلیت جدیدی است که به کاربران کمک می‌کند از اکانت‌های خود محافظت کنند. این قابلیت اجازه خواهد داد تا اکانت خود را به یک آدرس ایمیل وصل کنید و هر بار که می‌خواهید وارد دستگاه شوید، برای تایید حساب خود از آن کمک بگیرید.

«الساندرو پالوزی»، توسعه‌دهنده و متخصص مهندسی معکوس اپلیکیشن‌ها در پستی در صفحه توییتر خود تصویری از این ویژگی را به اشتراک گذاشته که البته هنوز در دست توسعه قرار دارد. در این تصویر پیداست که می‌توانید برای ارتقای امنیت حساب تلگرام خود آدرس ایمیل‌تان را وارد کنید یا با حساب گوگل وارد شوید.



او همچنین در پست دیگری نشان داده که وقتی ایمیل خود را وارد کردید، تلگرام می‌گوید این پیام‌رسان در هنگام لاگین کردن به برنامه از روی دستگاه‌های جدید، هر بار از این آدرس استفاده خواهد کرد. در این اسکرین شات پیداست که امکان تغییر آدرس ایمیل هم وجود دارد.



تلگرام امنیت اکانت‌ها را افزایش می‌دهد

تلگرام در حال حاضر از شیوه احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده می‌کند. کاربران می‌توانند برای ورود به حساب خود گذرواژه‌ای معین کنند تا دسترسی به اکانت بدون ورود این گذرواژه میسر نباشد. ولی استفاده از گذرواژه ثابت هم معایب خودش را دارد و نمی‌تواند به اندازه تایید از طریق ایمیل امنیت کاربر را ارتقا دهد.

چندی پیش در گزارش‌ها مشخص شد که پیامک کد ورود به تلگرام به دست کاربران ایرانی نمی‌رسد و بسیاری نگران بودند که با خروج از حساب کاربری خود دیگر امکان ورود مجدد به اکانت‌شان را نداشته باشند. حالا ظاهرا تلگرام با این قابلیت می‌خواهد به نحوی تازه دسترسی به حساب‌ها را تضمین کند تا شاید این امکان وجود داشته باشد که حتی بدون نیاز به وارد کردن کد تایید از طریق پیامک یا از داخل خود برنامه، بتوانید از طریق تاییدیه ایمیل به این پیام‌رسان دسترسی پیدا کنید.




وبگردی