آفتاب

افزایش دما در اغلب مناطق کشور/ وزش باد شدید و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق



کارشناس سازمان هواشناسی از افزایش دما در اغلب مناطق کشور و وزش باد شدید و کاهش کیفیت هوا در شمال شرق، شرق و دامنه‌های جنوبی البرز خبر داد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در جریان تشریح آخرین وضعیت جوی کشور گفت: از امروز جمعه، هفدهم تیرماه، تا روز دوشنبه در بخش‌هایی از نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب استان فارس در ساعات پس از ظهر و اوایل شب رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی گاهی همراه با خیزش گرد و خاک را پیش‌بینی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امروز در شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی نیز رگبار پراکنده رخ خواهد داد، گفت: این وضعیت گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی همراه است.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: تا روز سه‌شنبه پدیده غالب در مناطق شمال شرق، شرق به ویژه در منطقه زابل و دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشور وزش باد شدید خواهد بود که در مناطق مستعد این شرایط سبب خیزش گردو خاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

رفیعی برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در جنوب شرق کشور این شرایط را پایدار خواند و گفت: طی این مدت در مناطق شرق و جنوب شرقی کشور طوفان، گرد و خاک و کاهش دید افقی دور از انتظار نیست.

وی از تشکیل توده‌های گرد و خاک روی کشور عراق و انتقال آن به کشور ایران طی پنج روز آینده خبر داد و اظهار کرد: انتقال توده گرد و خاک از کشور عراق به بخش‌هایی از غرب، جنوب غرب و جنوب کشور وجود دارد.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی: کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه از روز شنبه تا اواسط هفته آینده به تدریج روند افزایش دما را در اغلب مناطق کشور خواهیم داشت، عنوان کرد: طی سه روز آینده دریای عمان و تنگه هرمز مواج است و افزایش ارتفاع موج در این مناطق بالا است که باید فعالان دریایی به ویژه صیادان توجه لازم را داشته باشند.

رفیعی افزود: روز شنبه آب‌های دریای خزر و روز یکشنبه خلیج فارس مواج و متلاطم است.

کارشناس سازمان هواشناسی آسمان تهران را صاف و در برخی ساعات دارای غبار محلی خواند و گفت: پایتخت در بعد از ظهر وزش باد را تجربه خواهد کرد؛ همچنین پیش‌بینی می‌کنیم بیشینه ما در تهران به ۳۶ درجه بالای صفر و فردا به ۳۵ درجه بالای صفر برسد.




وبگردی