آفتاب

نام سعید معروف بار روانی دارد/ می‌توانیم دو برد دیگر در لیگ ملت‌ها کسب کنیم



ایسنا نوشت: مربی والیبال عملکرد تیم ملی در لیگ ملت‌ها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: فکر می‌کنم به تدریج وضعیت تیم بهتر شود اما به هر حال در لیگ ملت‌ها تمام تیم‌ها نوسان دارند و بازیکنان جوان ما هم در حال تجربه‌اندوزی هستند.

محمد ترکاشوند به عملکرد تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌ها اشاره و بیان کرد: شرایط تیم رفته رفته بهتر شده است و هفته دوم شرایط بهتری داشتیم. در مجموع فکر می‌کنم به تدریج وضعیت تیم بهتر شود اما به هر حال در لیگ ملت‌ها تمام تیم‌ها نوسان دارند و بازیکنان جوان ما هم در حال تجربه‌اندوزی هستند. راهی طولانی دارند و باید سعی کنند بیشترین تجربه و دستاورد را از این رقابت‌ها داشته باشند تا در آینده به دردشان بخورد.

او یکی از نقاط ضعف تیم ملی را دریافت دانست و گفت: وقتی دریافت خوب نباشد، دست پاسور تیم هم بسته می‌شود. باید سعی کنیم دریافت و سرویس‌های خوبی داشته باشیم چون در این صورت قابلیت‌ها و توانایی پاسور ما هم بالاتر می‌رود. باید سرویس‌های هدفمند بزنیم و شاید نیاز به سرویس‌های ریسکی باشد تا برنامه تیم حریف را مختل کنیم.

این مربی والیبال در پاسخ به این سوال که آیا وادی توانسته نقش سعید معروف را در تیم به خوبی ایفا کند، بیان کرد: اسم سعید معروف بار روانی زیادی روی بازیکن به وجود می‌آورد، حالا وادی باشد یا بازیکنی دیگر فرق ندارد. این بستگی به بازیکن دارد که بتواند این بار روانی را تحمل کند. اگر کار خود را راحت انجام بدهد، می‌تواند موفق باشد اما اگر این بار روانی فشار بیاورد مسلما نمی‌تواند توانایی‌های خود را به نمایش بگذارد. وادی به دلیل اینکه سن و سال و تجربه بیشتری نسبت به سایر پاسورها دارد، بازی به بازی بهتر می‌شود. اوج او در بازی با آمریکا بود که بی‌نقص کارکرد.

ترکاشوند در مورد دیدارهای هفته سوم ایران در لیگ ملت‌ها که از چهاردهم تیرماه آغاز می‌شود، گفت: هر هفته شرایط خاص خود را دارد به هر حال بازیکنان یک ماه از خانه و زندگی دور هستند، هر هفته به یک کشور می‌روند و بعد مسافت و تغییر ساعت‌ها را تجربه می‌کنند که همه این موارد می‌تواند روی آنها تاثیر بگذارد. می‌توانیم همان‌طور که آمریکا و کانادا را شکست دادیم، این هفته هم دو تیم را شکست بدهیم، یعنی با ۶ برد و ۶ باخت بد کار نکرده‌ایم.

برنامه تیم ملی والیبال در هفته سوم لیگ ملت‌ها به شرح زیر است:

سه‌شنبه، ۱۴ تیر: ایران _ لهستان

پنجشنبه، ‌۱۶ تیر: ایتالیا _ ایران

شنبه، ‌۱۸ تیر: اسلوونی _ ایران

یکشنبه، ۱۹ تیر: ایران _ صربستان




وبگردی