آفتاب

پتونسوز



در مورد محصول پتوهای سرامیکی (پتوهای نسوز) محصولی از الیاف سرامیکی درهم تنیده هستند که به شکل پتوهای سبک وزن و انعطاف پذیر تولید می شوند. این محصول یکی از پرمصرف ترین فرآورده های نسوز می باشد.

پتوهای سرامیکی با استحکام بالا رسانایی حرارتی کم و ذخیره حرارت کم را در حین کار ارائه می دهند و در برابر شوک حرارتی مقاوم هستند. این محصول به راحتی نصب می شود و نیازی به فرم دهی خاصی ندارد. با استفاده از این محصول می توانید سازه های کوره را سبک تر کنید و در هنگام استفاده از پتوهای سرامیکی نیازی به زمان برای پردازش و خشک شدن ندارید. این پوشش ها پس از نصب می توانند به سرعت تا حداکثر دمای عملیاتی گرم شوند.


مزایای پتوی نسوز

وزن کم˓ انتقال حرارت کم˓ شوک مقاوم در برابر حرارت˓ انعطاف پذیری بالا ˓کشسانی مناسب ˓شکل پذیری بالا˓ عایق صوتی بهینه برای عملیات شیمیایی˓ مقاوم در برابر کاهش ذخیره حرارت کم˓ برش ساده برای استفاده در برنامه های مختلف ˓انقباض بسیار کم در دماهای بالارا دارا می باشند.
مواد پتو نسوز  از چه چیزی ساخته شده اند؟  مواد پتوی نسوز معمولاً یک ماده بسیار ضد آتش است که در چندین لایه پارچه بافته می شود. این محصول دارای لایه داخلی فیلم ضد حریق است تا توانایی آن در خفه کردن آتش را بهبود بخشد.  همه این ویژگی‌ها با هم ترکیب می‌شوند تا یک ماده پوششی ایجاد کنند که می‌تواند آتش‌سوزی تا دمای 90 درجه سانتی‌گراد را متوقف کند. پتوهای نسوز پشمی آنها معمولاً با یک مایع بازدارنده شعله درمان می شوند و برای آزاد شدن سریع در یک موقعیت عمودی نصب می شوند. ساختار داخلی طبیعی الیاف پشم به اکسیژن بسیار بیشتری از آنچه که به طور طبیعی در هوا در دسترس است. برای روشن کردن آتش نیاز دارد. پتوهای نسوز پشمی پشم به طور طبیعی دارای محتوای نیتروژن و آب بالایی است. این ویژگی این ماده پتوی آتش را بسیار مقاوم در برابر شعله می کند. نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید این است که پشم هنگام سوختن ذوب نمی شود، چکه نمی کند و به پوست نمی چسبد. بنابراین، پشم یک الیاف عالی برای محافظت در برابر آتش است. برخی از ویژگی های کلیدی پتوهای نسوز پشمی عبارتند از:
دمای اشتعال بالا 550-600 درجه سانتیگراد. شاخص محدود کننده اکسیژن بالا (سطح اکسیژن مورد نیاز برای احتراق مواد). خود خاموش شونده حرارت کم احتراق (مقدار گرمای آزاد شده در فرآیند احتراق). بهتر است در آتش سوزی های الکتریکی استفاده شود. یکی از مهمترین مزایای استفاده از پشم به عنوان مواد پتوی نسوز این است که ساختار متقابل اتصال متقابل در تماس با گرما متورم می شود. این به نوبه خود یک عایق تشکیل می دهد که از پخش شدن شعله جلوگیری می کند. پشم همچنین در هنگام سوختن دود و دود سمی کمتری نسبت به سایر الیاف مصنوعی تولید می کند.  ما پتوی ضد آتش فایبرگلاس را داریم. این شاید موثرترین و متداول ترین ماده پتوی نسوز باشد.
پتوهای نسوز ساخته شده از فایبرگلاس به عنوان سپری در برابر آتش عمل می کنند و شما را نه تنها در برابر شعله ها بلکه از گرما نیز محافظت می کنند. پتوهای فایبرگلاس در منازل، ادارات، کارخانجات تولیدی، کارگاه های جوشکاری و غیره کاربرد دارند. پتوهای فایبرگلاس شما را در برابر شدت گرما بالاتر از پشم محافظت می کنند. می توانید از پتوهای فایبرگلاس نسوز در برابر شعله های بیش از 260 درجه سانتی گراد استفاده کنید. آنها همچنین می توانند در برابر پاشش فلز مذاب تا دمای 1200 درجه سانتیگراد مقاومت کنند که بسیار بالاتر از آتش سوزی های خانه، ادارات یا حتی صنعتی است. مواد فایبرگلاس از رشته های بافته شده نخ شیشه ای ساخته شده است که در حالت انعطاف پذیر در هم تنیده شده اند. این ماده یک ماده ضد حریق عملی است که از مخلوطی از نخ های فایبرگلاس سیلیکونی یا پوشش داده شده با گرافیت ساخته شده است. این آن را برای آتش سوزی های اولیه با سطوح دمای بالاتر نیز عالی می کند.
خواص کلیدی پتوهای نسوز فایبرگلاس عبارتند از: بافت فشرده و نرم. تحمل حرارت بالاتر از پشم قوی و مقاوم در برابر مواد شیمیایی. مهار حرارت عالی و محافظت در برابر شعله برای آتش سوزی های ناشی از گریس، روغن یا بنزین مناسب است.
پتوهای نسوز پنبه ای :پنبه یک ماده پتوی آتش نسبتاً جدید است.این تغییر از فایبرگلاس به پنبه در تلاشی برای ایجاد پتوی نسوزسازگارتر با محیط زیست و پایدار انجام شد. به‌جای بازدارنده‌های معمولی و عموماً مضر، پتوهای نسوز پنبه‌ای با یک بازدارنده آتش غیرسمی درمان می‌شوند. این برای محیط زیست و استفاده شما نیز ایمن تر است! پتوهای پنبه ای برای استفاده در خانه، به خصوص در اتاق خواب، بهترین هستند. هنگام تلاش برای فرار از آتش، آنها را باید به دور خود یا اعضای خانواده تان بپیچید. علاوه بر این، این پتوها برای افرادی که علائم آلرژیک یا سایر واکنش‌های نامطلوب را نسبت به بازدارنده‌های شعله استاندارد نشان داده‌اند عالی هستند.
پتوهای نسوز سرامیکی : از پتوهای الیاف سرامیکی نیز برای محافظت در برابر آتش استفاده می شود. پارچه سرامیکی از الیاف آلومینا-سیلیکا با کیفیت بالا ساخته شده است که به صورت مکانیکی با افزایش استحکام کششی برای تشکیل نخ الیاف سرامیکی بافته شده است. این فرم ساخت پیشرفته به پتوهای نسوز  سرامیکی تحمل دمای بسیار بالا (بیش از 1260 درجه سانتیگراد) می دهد. مواد سرامیکی بیشتر با ورمیکولیت پوشانده می شود تا محافظتی سنگین در برابر فلز مذاب، سرباره و جرقه های ناشی از جوشکاری ارائه دهد. علاوه بر این، برای افزایش بیشتر دوام، مواد پتوی نسوز دارای لبه های دوخته شده با نخ فایبرگلاس و کولار با دمای بالا است. همه اینها با هم ترکیب می شوند تا نقطه ذوب فوق العاده بالای 1650 درجه سانتیگراد را به آن بدهند. پتوهای نسوز سرامیکی  که بهترین کاربرد را در کارهای خودروسازی، جوشکاری، مهندسی و ساختمانی دارند.


 
برای خرید و یا کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت آگرین نسوز مراجعه فرمایید.
و یا اگر سریعا قصد خرید ،  مشاوره و راهنمایی دارید با ما تماس حاصل فرمایید .
36059765-36056800
بهروز فرج زاده : 09021025124
آدرس ما : میدان امام خمینی – خیابان امیرکبیر – نرسیده به سعدی جنوبی – نبش ناظم الاطبا جنوبی



وبگردی