آفتاب

وزارت صمت نباید برای خودروسازان تصمیم بگیرد



عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دخالت وزارت صمت در نحوه تخصیص خودرو، باعث به حاشیه رفتن خودروساز و وظیفه دولت می‌شود.

آقای علی جدی گفت: وظیفه وزارت صمت تعریف سامانه یکپارچه تخصیص خودرو یا تصمیم گیری در مورد عرضه خودرو در بورس نیست و نمی‌توان از دخالت وزارت صمت در کار خودروسازان در شرایطی که بازار خودرو نیاز به تعادل بخشی به عرضه و تقاضا دارد، چشم پوشی کرد.

به گفته او، وزارت صمت باید به تدریج خود را از فعالیت خودروسازی خارج و بخش خصوصی را در این حوزه تقویت کند؛ همچنین، علاوه بر افزایش رقابت در خودروسازی داخلی، باید با آزاد کردن واردات، زمینه رقابت غیر داخلی و بین المللی هم فراهم شود.

آن طور که عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید، رفتار وزارت صمت در حوزه خودرو منطقی نیست و هربار که واگذاری خودروسازهای دولتی را اعلام می‌کند، در عمل کاری انجام نمی‌دهد.

ششم تیر بررسی درخواست استیضاح آقای سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در راستای اجرای ماده ۲۲۱ قانون آئین‌نامه داخلی، در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرار دارد که این جلسه، با حضور نمایندگان استیضاح‌کننده و وزیر صمت برگزار شد.




وبگردی