آفتاب

پارچه فایبرگلاس



پارچه فایبرگلاس ماده ای ساخته شده از الیاف شیشه است که در حالتی بافته شده است که باعث می شود حباب های هوا را به دام بیندازند. پارچه حاصل دارای خواص عایق حرارتی بالا و چگالی کم است.

درابتدا توضیح مختصری درمورد چیستی پارچه فایبرگلاس می دهیم:
پارچه فایبرگلاس ماده ای ساخته شده از الیاف شیشه است که در حالتی بافته شده است که باعث می شود حباب های هوا را به دام بیندازند. پارچه حاصل دارای خواص عایق حرارتی بالا و چگالی کم است. طیف وسیعی از پارچه های فایبر گلاس از منسوجات مقاوم در برابر دمای بالا هستند که از مواد مختلف در پیکربندی های مختلف بر اساس کاربرد تولید می شوند.

 فایبرگلاس چگونه ساخته می شود

 فایبرگلاس  از شیشه ای مانند شیشه های شیشه ای یا شیشه های آشامیدنی آشپزخانه ساخته شده است. برای تولید فایبرگلاس، شیشه حرارت داده می شود تا ذوب شود و سپس از سوراخ های بسیار ظریف عبور می کند. این باعث ایجاد رشته‌های شیشه‌ای می‌شود که بسیار نازک هستند - در واقع آنقدر نازک هستند که بهترین اندازه‌گیری آنها در میکرون است.  می‌توان آن‌ها را در نمونه‌های بزرگ‌تری از مواد بافته کرد یا به شکل ساختاری کمتری برای بافت پف‌دار  مورد استفاده برای عایق‌سازی  باقی گذاشت. کاربرد نهایی به طول رشته های اکسترود شده (کوتاه تر یا بلندتر) و کیفیت فایبرگلاس بستگی دارد. برای برخی از کاربردها، مهم است که الیاف شیشه ناخالصی کمتری داشته باشند، با این حال، این شامل مراحل اضافی در فرآیند تولید است.
تولید با فایبرگلاس هنگامی که فایبرگلاس به هم بافته می شود، رزین های مختلف ممکن است به محصول اضافه شود تا استحکام بیشتری به محصول بدهد و همچنین امکان قالب گیری آن را به اشکال مختلف فراهم کند. اقلام متداول ساخته شده از فایبرگلاس شامل استخرها و اسپاها، درها، تخته های موج سواری، تجهیزات ورزشی، بدنه قایق و مجموعه وسیعی از قطعات بیرونی خودرو است. فایبرگلاس با داشتن ماهیتی سبک و در عین حال بادوام، برای کاربردهای ظریف تر مانند تخته های مدار نیز ایده آل است.
فایبرگلاس را می توان به صورت حصیر یا ورق به صورت انبوه تولید کرد. به عنوان مثال، برای اقلامی مانند زونا، ورق عظیمی از ترکیب فایبرگلاس و رزین ساخته شده و سپس توسط ماشین بریده می شود. فایبرگلاس همچنین دارای کاربردهای سفارشی متعددی است که برای یک هدف خاص طراحی شده اند. به عنوان مثال، سپرها و گلگیرهای خودرو گاهی باید به صورت سفارشی ساخته شوند، یا برای جایگزینی قطعات آسیب دیده برای خودروهای موجود یا در تولید نمونه های اولیه جدید. اولین قدم در ساخت سپر یا گلگیر فایبرگلاس سفارشی، ایجاد فرمی به شکل دلخواه از فوم یا مواد دیگر است. وقتی فرم کامل شد، با یک لایه رزین فایبرگلاس پوشانده می شود. هنگامی که فایبرگلاس سخت شد، متعاقباً تقویت می شود .


ویژگی های پارچه فایبر گلاس

 الیاف شیشه و پارچه فایبرگلاس در تقویت پلاستیک ها و کامپوزیت ها و همچنین سایر کاربردهای تخصصی الکتریکی و حرارتی استفاده می شود. پارچه فایبرگلاس اغلب برای تقویت سایر مواد پلاستیکی استفاده می شود.
فایبرگلاس نوعی پلاستیک تقویت شده با الیاف است که در آن فیبر شیشه پلاستیک تقویت شده است. شاید به همین دلیل است که فایبرگلاس به عنوان پلاستیک تقویت شده با شیشه یا پلاستیک تقویت شده با الیاف شیشه نیز شناخته می شود. الیاف شیشه معمولاً به صورت یک ورق صاف، به طور تصادفی چیده شده یا به صورت پارچه بافته می شود. با توجه به کاربرد فایبرگلاس، الیاف شیشه را می توان از انواع مختلف شیشه ساخت.
فایبرگلاس سبک، قوی و کمتر شکننده است. بهترین بخش فایبرگلاس توانایی آن در قالب گیری به اشکال مختلف پیچیده است. این تا حد زیادی توضیح می دهد که چرا فایبرگلاس به طور گسترده در وان حمام، قایق، هواپیما، سقف و سایر کاربردها استفاده می شود.
 برای مواد عایق حرارتی که گاهی اوقات فایبرگلاس نامیده می شود،  برای خود فیبر شیشه که گاهی اوقات فایبرگلاس نیز نامیده می شود،  برای مواد کامپوزیتی مشابه که در آنها فیبر تقویت‌کننده الیاف کربن است، به پلیمر تقویت‌شده با فیبر کربن مراجعه کنید. فایبرگلاس ، نوعی پلاستیک تقویت شده با الیاف رایج است که از الیاف شیشه استفاده می کند. الیاف ممکن است به طور تصادفی چیده شوند، به صورت یک ورق (به نام حصیر رشته ای خرد شده) مسطح شوند یا در پارچه شیشه ای بافته شوند. ماتریس پلاستیکی ممکن است یک ماتریس پلیمری ترموست باشد - اغلب بر اساس پلیمرهای ترموست مانند اپوکسی، رزین پلی استر، یا رزین وینیل استر - یا یک ترموپلاستیک. ارزان‌تر و انعطاف‌پذیرتر از فیبر کربن، از نظر وزنی از بسیاری از فلزات قوی‌تر است، غیر مغناطیسی، غیر رسانا، شفاف در برابر تشعشعات الکترومغناطیسی است، می‌تواند به شکل‌های پیچیده قالب‌گیری شود، و در بسیاری از شرایط از نظر شیمیایی بی‌اثر است. کاربردها شامل هواپیما، قایق، اتومبیل، وان حمام و محوطه، استخرهای شنا، وان آب گرم، تانک های سپتیک، مخازن آب، سقف، لوله ها، روکش، قالب های ارتوپدی، تخته های موج سواری، و پوسته درب های خارجی است.  فایبرگلاس با نامهای  دیگری مانند: پلاستیک تقویت‌شده با شیشه   یا پلاستیک تقویت‌شده با الیاف شیشه شناخته می شود.


پارچه نسوز فایبرگلاس آلومینیومی

پارچه فایبرگلاس از انواع پارچه نسوز چند لایه فویل آلومینیومی سری پارچه فایبرگلاس آلومینیومی است که یک ماده عایق حرارتی ایده آل با ترکیب آلومینیوم و فایبرگلاس است. مواد عایق ترکیبی از انواع فایبرگلاس، کولار، پنبه مقاوم در برابر شعله، پارچه سرامیکی آلومینوسیلیکات، پارچه فایبرگلاس با روکش لاستیکی سیلیکونی و سایر مواد تشکیل دهنده است. می توان از آن برای محافظت از لوله ها، اجزای موتور، مصالح ساختمانی و موارد دیگر استفاده کرد. مواد عایق حرارتی عالی برای خطوط لوله گرمایش بخار، مواد ضد صدا در ساخت و ساز عالی هستند و یک لایه محافظ برای پتوهای پشم شیشه ایجاد می کنند. آنها دارای مقاومت در برابر آتش، ضد خوردگی، عایق حرارتی و جذب صدا هستند. برای مواد بسته بندی، آنها مقاومت در برابر رطوبت، خواص ضد کپک، مقاومت در برابر آتش و خواص ضد خوردگی را ارائه می دهند.
خاصیت عایق حرارتی فایبرگلاس آن را به پارچه ای مفید در کاربردهایی تبدیل می کند که نیاز به مانع حرارتی و مقاومت دمایی بالایی دارند.
برای خرید و یا کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت آگرین نسوز مراجعه فرمایید.
و یا اگر سریعا قصد خرید ،  مشاوره و راهنمایی دارید با ما تماس حاصل فرمایید .
36059765-36056800
بهروز فرج زاده : 09021025124
آدرس ما : میدان امام خمینی – خیابان امیرکبیر – نرسیده به سعدی جنوبی – نبش ناظم الاطبا جنوبی





وبگردی