آفتاب

کورش یغمایی: برای فالش خواندن خواننده پول می دهند و هلهله سر می کشند



کورش یغمایی با انتشار یادداشتی از ضعف خوانندگی و فالش خواندن برخی از خواننده های موسیقی ایران به تندی انتقاد کرد و گفت: برای فالش خواندن خواننده و این توهین آشکار پول می دهند و هلهله سر می کشند

تریبون هنر: کورش یغمایی، خواننده و آهنگساز پیشکسوت موسیقی ایران، برخی رسانه ها را عامل شهرت و موفقیت نادرست خواننده هایی دانست که با اصول خوانندگی آشنایی ندارند.

او در یادداشتی در صفحه اینستاگرامش نوشت:

در پاسخ به رسانه های درون و برون کشور که میدان را خالی پنداشته اند و بدون آگاهی از معنی و مفهوم و تعریف هنر و هنرمند هر شخص را بدون داشتن هرگونه شایستگی لازم و کافی از مجری برنامه گرفته تا خواننده و نوازنده و بازیگر و … را با ترفند و شگردهای تبلیغاتی خود در جایگاه شریف هنرمند جا می زنند لازم می دانم بگوییم که اگر این ادعاهای شما شوخی بود ما هم به شوخی می گرفتیم اما اکنون که آنها را جدی گرفته اید ما باز آنها را به شوخی می گیریم.

کورش یغمایی در ادامه نوشته است:

کج روی در موزیک ما از هنگامی آغاز شد که رسانه هایی که خود برآمده از عوام بودند الگوهایی را گزینش و تبلیغ کردند که از نظر موزیک و منش و اخلاق هنری تربیت نشده بودند.

اگر در جزیره آدمخواران هم خواننده ای برآمده از خودشان در مراسم و جشن های جاری معمول، خارج از نت (فالش) بخواند، بی تردید مخاطبانش برای اعتراض به توهین به خود و آزار حس شنوایی شان آن خواننده را به زیر می کشند و او را خواهند خورد. اما در درون و برون ایران برای این توهین آشکار پول هم می دهند و هلهله هم سر می دهند.

کورش یغمایی در پایان اظهار داشته:

من هیچگاه از مردم به دلیل ناآشنایی با موزیک استاندارد و ارزشمند گله و شکایتی ندارم چون نه تنها در خور سرزنش نیستند بلکه خود از ستمدیدگان جامعه می باشند چون هر فرد از صفر سالگی خود را با ناهنجاری ها و بدآموزی ها و تضادهای فرهنگی همان جامعه هماهنگ می سازد.




وبگردی