آفتاب

آشنایی با گمرک شهریار و مراحل ترخیص کالا از آن



ترخیص کالا از گمرک به صورت عادی دارای روند پیچیده و دشواری است از این رو نباید در انجام مراحل مختلف ترخیص کالا و تهیه مدارک مورد نیاز جهت انجام این فرایند بی دقتی و کم کاری صورت بگیرد

گمرک یکی از اصلی ترین نهادها در روند صادرات و واردات می باشد که نقش بسیار مهمی در راستای ترخیص کالا دارد. از این رو با تلاش های گروه تجاری ققنوس در این مقاله، قرار است در خصوص ترخیص کالا و گمرک شهریار با اطلاعاتی چون آشنایی با گمرک شهریار، اطلاعات تماس و آدرس این گمرک، مراحل مختلف ترخیص کالا از این گمرک، مدارکی که باید از طرف تاجران جهت ترخیص کالا به اداره گمرک شهریار ارائه شود، مزیت هایی که ترخیص کالا از گمرک شهریار برای تاجران به دنبال دارد، مجوزهایی که در خصوص ترخیص کالا باید توسط تاجران تهیه شود و ... آشنا شوید.
ترخیص کالا از گمرک به صورت عادی دارای روند پیچیده و دشواری است از این رو نباید در انجام مراحل مختلف ترخیص کالا و تهیه مدارک مورد نیاز جهت انجام این فرایند بی دقتی و کم کاری صورت بگیرد؛ زیرا ممکن است هر گونه بی دقتی در تهیه مدارک و انجام مراحل مختلف برای صاحبان کالا و تجار تخلف محسوب شود و باعث تاخیر بیشتر در مدت زمان ترخیص کالا و افزایش هزینه های ترخیص کالا از گمرک شود. از این رو بهتر است قبل از اقدام به تجارت برون مرزی و سپس ترخیص کالاهای وارداتی از گمرکات سراسر کشور همچون گمرک شهریار به آشنایی با مراحل و مدارک مورد نیاز در روند ترخیص کالا بپردازید.


 گمرک شهریار

آشنایی با گمرک شهریار تهران

گمرک شهریار یکی از چندین گمرک موجود در تهران می باشد. این گمرک در سال 1355 به دلیل افزایش حجم واردات و صادرات و سامان دادن به روند ترخیص کالا به عنوان اولین گمرک زمینی در کشور تاسیس شد. گمرک شهریار دارای امکانات ویژه ای می باشد که از جمله آن ها می توان به مساحت زیاد این گمرک اشاره کرد که نشان از ظرفیت بالای این گمرک برای ترخیص کالا هایی در ابعاد مختلف از کوچک تا بزرگ می باشد، که از جمله دلایلی است که باعث می شود بسیاری از تاجران ترخیص کالا از گمرک شهریار مشتاق باشند.
گمرک شهریار در واقع از سه گمرک مهم و بسیار فعال در زمینه ترخیص کالا تشکیل شده است. این سه قسمت شامل گمرک غرب تهران، گمرک جنوب تهران و گمرک نمایشگاه می شود که هر کدام از این سه گمرک نقش بسیار مهمی را در زمینه نظارت و کنترل بر روند صادرات و واردات کالا ایفا می کنند. ترخیص کالا از گمرک شهریار با توجه به امکانات و تجهیزاتی که در ساخت قسمت های مختلف این گمرک در نظر گرفته شده است برای تاجران مزیت های مختلفی به دنبال دارد که در ادامه این مقاله به بررسی این مزیت ها می پردازیم. روند ترخیص کالا فرایندی پیچیده و دشوار است که می توانید انجام آن را به ترخیص کاران ما در گروه تجاری ققنوس واگذار کنید تا در سریع ترین زمان ممکن به ترخیص کالا های شما بپردازیم.

اطلاعات تماس و آدرس گمرک شهریار

یکی از مزیت های گمرک شهریار برای ترخیص کالا نسبت به دیگر گمرک های کشور موقعیت جغرافیایی این گمرک است که باعث می شود بسیاری از تاجران گمرک شهریار را برای ترخیص کالا های خود انتخاب کنند. این گمرک که اولین گمرک زمینی کشور به حساب می آید در جاده قدیم کرج در کیلومتر 7 تاسیس شده است که دسترسی خوبی به خطوط راه آهن دارد، که این مسئله خود باعث تسریع روند ترخیص کالا از گمرک شهریار می شود.
آدرس دقیق گمرک شهریار: جاده ی قدیم تهران – کرج (آزاد راه مفتح)، شهرک خلیج فارس، بلوار خلیج فارس، انتهای خیابان شهید بهشتی
شماره تماس گمرک شهریار: 7 – 66250636 – 021
آدرس پستی گمرک شهریار: 1379656411

مراحل ترخیص کالا از گمرک شهریار چگونه است؟

در رابطه با مراحل ترخیص کالا این گونه می توان گفت که روند ترخیص کالا در تمامی گمرکات یک کشور یکسان می باشد و این مسئله بر گرفته از قوانینی است که توسط دولت برای سازمان گمرک مرکزی تعیین می شود و انجام این قوانین برای تمامی گمرکات سرتاسر کشور لازم الاجرا می باشد که این موضوع در رابطه با ترخیص کالا از گمرک شهریار نیز استثنا نمی باشد و مراحل انجام این کار در این گمرک همچون دیگر گمرک های کشور است. تاجرانی که به تجارت برون مرزی می پردازند و همچنین ترخیص کاران باید از این مراحل اطلاعات کافی داشته باشند. در صورتی که قصد دارید کالا های خود را از گمرک شهریار ترخیص کنید می توانید این فراینده دشوار و پیچیده را به ترخیص کاران ما در گروه تجاری ققنوس واگذار کنید.

مراحل انجام ترخیص کالا از گمرک شهریار به صورت زیر می باشد:

•    أخذ پیش فاکتور یا پروفرما اینوس
•    أخذ مجوز ثبت سفارش کالا
•    ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت
•    ارائه ی مجوز ثبت سفارش کالا به بانک جهت درخواست حواله ارزی
•    دریافت بارنامه جابه جایی کالا از کشور مبداء تا کشور مقصد
•    تنطیم اظهار نامه در سامانه جامع EPL
•    أخذ شماره کوتاژ یا شماره سریال اظهار نامه
•    ارائه مدارک به بانک جهت ظهر نویسی
•    تطبیق مدارک با اطلاعات کالا های وارداتی
•    دریافت گواهی ترخیص
•    دریافت قبض تسویه حساب با انبار
•    تسویه حساب با گمرک و پرداخت هزینه هایی چون عوارض گمرکی، حق ورودی گمرک و ....
•    اقدام به دریافت مجوزهای لازم بسته به نوع و ماهیت و کاربردی که کالاهای وارداتی دارند
•    تعیین مسیر گمرکی ( تعیین سه مسیر سبز، زرد و قرمز جهت بررسی کالاها )

مدارک لازم جهت ترخیص کالا از گمرک شهریار چیست؟

تهیه مدارک مورد نیاز برای ترخیص کالا از گمرک در رابطه با تمامی گمرکات کشور یکسان می باشد زیرا مراحل ترخیص کالا از گمرک یکسان است. این مسئله در رابطه مدارک مورد نیاز جهت ترخیص کالا از گمرک شهریار نیز یکسان است و در زمان تهیه مدارک مورد نیاز برای ترخیص کالا تنها باید به قوانین و مقرراتی که در راستای صادرات و واردات و ترخیص کالا توسط دولت وضع شده است توجه کنید.


 گمرک شهریار


روند تهیه مدارک و ثبت اطلاعات در سامانه های مختلفی روندی بسیار حساس و مهم می باشد و در صورتی که نتوانید این کار را به درستی انجام دهید در روند ترخیص کالا و در هنگام ارائه مدارک به گمرک شهریار دچار مشکل خواهید شد. از این رو برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکل می توانید تهیه مدارک مورد نظر برای ترخیص کالا را به کارشناسان ما در گروه تجاری ققنوس واگذار کنید و یا این کار را تحت نظر آن ها انجام دهید. از جمله مدارک مورد نیاز جهت ترخیص کالا از گمرک شهریار می توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    کارت بازرگانی: یکی از مدارک بسیار مهم در روند ترخیص کالا و در کل در روند تجارت برون مرزی کارت بازرگانی می باشد تاجران در صورتی که این کارت را نداشته باشند برای ترخیص کالا ی خود می توانند از حق العملکاران دارای کارت بازرگانی کمک بگیرند.
•    دریافت بارنامه و مدارک مربوط به آن
•    أخذ گواهی ترخیص
•    دریافت مجوز های لازم بسته به نوع، جنس و کاربرد کالا های وارداتی
•    دریافت فاکتور خرید کالا ها
•    دریافت مدارک مربوط به ثبت سفارش کالا درون سامانه جامع تجارت
•    لیست عدل بندی یا پکینگ لیست که مربوط به اطلاعات و محتوای محموله های وارداتی می باشد.
•    قبض تسویه حساب با شرکت حمل و نقل
•    مدارک مربوط به بیمه نامه
•    بروشور کالاها

ترخیص از گمرک شهریار چه مزایایی دارد؟

گمرک های مختلفی در سراسر کشور وجود دارند که می توان برای ترخیص کالا به آن ها مراجعه کرد اما مزیت هایی که برخی از گمرک ها به دنبال دارند آن ها را به گمرکات فعال کشور تبدیل می کند؛ زیرا به دلیل وجود همان مزایا تاجران زیادی جذب گمرک های مجهز می شوند. گمرک شهریار یکی از گمرک های مجهز در کشور می باشد که تاجران زیادی به دلیل مزیت هایی که ترخیص کالا از این گمرک به دنبال دارد ترجیح می دهند کالاهای خود را از گمرک شهریار ترخیص کنند؛ به همین دلیل است که این گمرک به یکی از قطب های اصلی در زمینه تجارت و صادرات و واردات کالا در کشور تبدیل شده است.
گمرک شهریار در تهران قرار دارد که این خود یکی از مزیت های این گمرک می باشد و هزینه نقل و انتقال کالاها به پایتخت پس از ترخیص را برای تاجران از بین برده است. از جمله دیگر مزیت های ترخیص کالا از گمرک شهریار می توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    مجهز به انواع تجهیزات جهت حفظ و نگهداری کالاها
•    امنیت بالای گمرک با استفاده از سیستم های هوشمند امنیتی
•    نزدیکی گمرک به بزرگ راه آزادگان و فتح جهت حمل و نقل آسان محموله های وارداتی و صادراتی
•    استفاده از مجهز ترین و بروز ترین ماشین ها جهت تخلیه و بارگیری کالا
•    فعالیت بیست و چهار ساعته کارکنان گمرک در راستای ترخیص کالا در مدت زمان کوتاه
•    نزدیکی گمرک شهریار به فرودگاه امام خمینی و فرودگاه مهر آباد جهت حمل و نقل سریع کالا ها
•    وجود انبار های مجهز و بزرگ جهت نگهداری از انواع کالا ها در ابعاد مختلف
•    نزدیکی به خطوط راه آهن
•    داشتن پرسنل و کارکنان مجرب
•    برخورداری از سیستم اطفاء حریق

لیست مجوز های لازم جهت ترخیص کالا از گمرک شهریار

یکی از مدارک مهم و ضروری برای ترخیص کالا از گمرک مجوز های مورد نیاز می باشند. مجوز هایی که در هر بار ترخیص کالا مورد استفاده قرار می گیرد مختلف می باشد، نوع این مجوزها و این که از کدام یک از ادارات مربوطه دریافت شود بسته به عوامل مختلفی دارد که از جمله آن ها می توان به مواردی چون نوع کالاهای یک محموله، جنس کالاها، کاربرد کالا، کشور سازنده کالاها و ... اشاره کرد. از جمله مجوز هایی که ممکن است در طول فرایند ترخیص کالا از گمرک شهریار مورد استفاده قرار گیرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    مجوز سازمان استاندارد: یکی از مجوز هایی که ممکن است مورد نیاز واقع شود مجوز سازمان استاندارد می باشد که برای ترخیص برخی از کالا های خاص مانند لوازم آرایشی – بهداشتی که نیاز به بررسی های آزمایشگاهی دارند نیاز است.
•    مجوز وزارت راه: یکی از مجوز هایی که معمولا برای همه ی محموله های وارداتی در گمرک شهریار مورد نیاز واقع می شود مجوز وزارت راه می باشد که در راستای حمل و نقل کالا مورد استفاده قرار می گیرد.
•    مجوز قرنطینه: از دیگر مجوز های مورد نیاز مجوز قرنطینه است که به طور معمول از این مجوز برای دو دسته از محموله های وارداتی استفاده می شود، محموله های گیاهی و محموله های حیوانی.
•    مجوز وزارت بهداشت: مجوز اداره بهداشت برای تایید سلامت محموله وارداتی و صادراتی مورد نیاز واقع می گردد.


 گمرک شهریار

اهمیت حضور تیم ترخیص کار گروه تجاری ققنوس جهت ترخیص کالا

روند ترخیص کالا یکی از پیچیده ترین مراحل تجارت و واردات  می باشد که ممکن است در صورت نا آگاهی و بی تجربه بودن تاجران از حالت عادی دشوار تر شود در نتیجه مناسب ترین کار در این مرحله استفاده از ترخیص کاران مجرب و حرفه ای ما در گروه تجاری ققنوس می باشد. حتی اگر شما یک تاجر با تجربه باشید نیز به این مسئله آگاهی دارید که استفاده از ترخیص کاران گروه تجاری ققنوس در روند ترخیص کالا به شما این امکان را می دهد که کالا خود را در کمترین زمان و با کم ترین هزینه از گمرک شهریار ترخیص کنید. ترخیص کاران و حق العملکاران گروه تجاری ققنوس با استقرار در گمرک شهریار آماده کمک رسانی به شما در راستای ترخیص کالا از گمرک شهریار می باشند.

جمع بندی

در این مقاله تلاش بر این بوده است که بتوانیم شما را در راستای داشتن یک تجارت پر سود با گمرک شهریار که مزیت های بالایی در راستای ترخیص کالا برای تاجران به دنبال دارد آشنا کنیم. در این مقاله به مراحل مختلف ترخیص کالا از گمرک شهریار و همچنین مدارک و مجوز های لازم در این راستا اشاره شده است. در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این راستا نیاز دارید می توانید به کارشناسان ما در گروه تجاری ققنوس مراجعه کنید.




وبگردی