آفتاب

شورای شهر تهران به قتل عام شبانه درختان توسط شهرداری اعتراض کرد



اعضای شورای اسلامی شهر تهران به ارایه تذکرات خود در صحن شورا پرداختند و درباره قطع و جابه‌جایی درختان در فصل نامناسب و برخی موضوعات دیگر تذکر دادند.

سوده نجفی عضو شورای شهر تهران روز سه شنبه امروز در پنجاه و نهمین جلسه شورا، نسبت به ریشه کن کردن درختان سبز منطقه ۱۷ تهران به بهانه احداث زیرگذر خیابان متین به برادران‌مقدم، تذکر داد.

وی اظهار کرد: بر اساس شواهد میدانی از ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ درختان سبز ۲ لاین شمالی و جنوبی راه آهن تهران-اهواز در منطقه ۱۷ به بهانه احداث زیر گذر توسط شهرداری منطقه به صورت کاملا غیر اصولی با بهره گیری از جرثقیل و به صورت شبانه ریشه کن شده است.

نجفی ادامه داد: همچنین در پاسخ به اعتراض مردم به این اقدام ضد محیط زیستی، عنوان شده که درختان این پروژه با هدف جابه جایی ریشه کن شده است.

عضو شورای شهر عنوان کرد: بر اساس ویدئوهای دریافتی و مطالبه عمومی شکل گرفته در رسانه‌های محلی، درختان دارای برگ سبز بوده و شبانه بدون در نظر گرفتن حداقل استاندارد برای برداشت، اقدام به ریشه کن کردن بیش از ۹۰ درخت شده است.

نجفی تاکید کرد: سرانه پایین فضای در این منطقه پایین است و مردم منطقه از شورای شهر انتظار دارند در صورت قصور فرد یا افرادی در این اقدام ضد محیط زیستی، با خاطیان برخورد شده و به اندازه آسیب شکل گرفته، درختان سبز جایگزین در همان منطقه غرس شود.




وبگردی