آفتاب

نبرد جذاب آزادی برنده نداشت / مسیر استقلال برای قهرمانی هموار شد



شهرآورد جذاب و تماشایی ۹۸ پایتخت بین تیم‌های پرسپولیس و استقلال با تساوی یک بر یک به اتمام رسید تا مسیر آبی‌پوشان برای قهرمانی هموار شود.

ایرنا: شهرآورد نود و هشتم بین تیم‌های پرسپولیس و استقلال عصر امروز پنجشنبه در هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران برگزار و با تساوی یک بر یک به اتمام رسید.

حدود ۲۰ هزار تماشاگر با حضور در ورزشگاه آزادی، این دیدار را از نزدیک تماشا کردند. «مهدی سیدعلی» با کمک‌های «محمدرضا منصوری» و «فرهاد مروجی» قضاوت این دیدار حساس و پرحاشیه را برعهده داشت.

بازی در حالی آغاز شد که استقلال مقتدرانه در صدر جدول قرار دارد و پرسپولیس برای زنده نگه داشتن امیدهای خود نیاز مبرمی به کسب برتری داشت.

قرار گرفتن نفراتی چون، احمد گوهری، علی نعمتی، رضا اسدی و شیرازد تمیروف در ترکیب اصلی و نیمکت‌نشینی حامد لک، سیدجلال حسینی، کمال کامیابی‌نیا و مهدی عبدی در پرسپولیس و بازگشت وریا غفوری و ارسلان مطهری به ترکیب استقلال از نکات جالب بود.

بازی با حملات استقلال آغاز شد و در همان دقیقه سوم بازیکنان برای دقایقی درگیر شدند.

در دقیقه هفتم «ارسلان مطهری» پشت مدافعان پرسپولیس صاحب توپ شد که ضربه او با واکنش ضعیف «احمد گوهری» همراه شد و چیزی نمانده بود که «یامگا» گلزنی کند اما مدافع پرسپولیس توپ را برگشت داد.

اشتباهات متعدد هافبک‌های پرسپولیس در میانه میدان موجب شد تا این تیم در دقایق ابتدایی، روند بازی را از دست بدهد.

درگیری‌های متعدد موجب شد تا «تمیروف» مهاجم ازبک پرسپولیس در دقیقه ۱۵ با کارت زرد جریمه شود.

در دقیقه ۲۰ «رضا اسدی» هافبک پرسپولیس با شوتی نامناسب اولین بخت تیمش را هدر داد.

«فرشاد فرجی» در دقیقه ۲۱ به دلیل تکل خشن، دومین اخطاری پرسپولیس لقب گرفت.

در دقیقه ۲۳ ضربه آزاد زیبای «وریا غفوری» را گوهری با واکنشی مناسبی دفع کرد.

در دقیقه ۳۱ «سیدحسین حسینی» دروازه‌بان استقلال ضربه «احسان پهلوان»‌ را دفع کرد و در برگشت تمیروف با بی‌دقتی تمام یک موقعیت عالی را از دست داد. همین مهاجم ازبک در دقیقه ۳۴ هم موقعیت دیگری را هدر داد.

در دقیقه ۳۸ خروج عجیب گوهری موجب شد استقلال در فرصت مناسبی قرار بگیرد که ضربه مطهری با فاصله اندکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۴۰ ارسال «رامین رضائیان» با ضربه سر تماشایی «علی نعمتی» مدافع پیش تاخته پرسپولیس به گل نخست بازی تبدیل شد.

استقلالی‌ها نیمه دوم را برای جبران نتیجه تهاجمی آغاز کردند. در دقیقه ۵۰ «محمدزبیر نیک‌نفس» جانشین «محمد دانشگر» تا میانه میدان آبی‌ها جان تازه‌ای بگیرد.

پرسپولیسی‌ها با آرام کردن بازی، سعی بر حفظ میانه میدان و طراحی ضد حملات داشتند.

در دقیقه ۶۱ ناهماهنگی مهاجمان استقلال باعث شد تا فرصت خوبی از دست برود.

در دقیقه ۶۶ «سعید آقایی» با خطای واضح، «کوین یامگا»‌ را سرنگون کرد تا سومین اخطاری پرسپولیس شود. سپس «رامین رضائیان» هم به دلیل اعتراض شدید به داور اخطار گرفت.

«فرهاد مجیدی»‌ سرمربی استقلال در ادامه تمامی مهره‌های هجومی خود را روانه زمین کرد تا از شکست جلوگیری کند.

در دقیقه ۸۱ تعویض شجاعانه مجیدی نتیجه داد و «رودی ژستد» که لحظاتی از حضورش در میدان می‌گذشت گل تساوی را به ارمغان آورد.

«یحیی گل‌محمدی» اعتقاد داشت گل در موقعیت آفساید زده شده و اعتراض وحشتناکی به داور بازی داشت و از روی نیمکت اخراج شد.

در ادامه «آرمان رمضانی» و «سیدحسین حسینی» از استقلال نیز اخطار گرفتند. در نهایت این شهرآورد جذاب با تساوی یک بر یک به اتمام رسید.

استقلال که هنوز در فصل جاری شکست نخورده است با این تساوی به امتیاز ۵۵ رسید تا مسیرش برای قهرمانی هموار شود و پرسپولیس هم به امتیاز ۴۹ رسید تا کار سختی برای تکرار قهرمانی‌هایش داشته باشد.

اعضای کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران با حضور در ورزشگاه آزادی این دیدار را زیر نظر داشتند. «سیدحمید سجادی» وزیر ورزش و جوانان هم از تماشاگران ویژه دیدار بود.

ترکیب پرسپولیس

احمد گوهری، علی نعمتی، فرشاد فرجی(امید عالیشاه)، رامین رضائیان، سعید آقایی، رضا اسدی، میلاد سرلک(کمال کامیابی‌نیا)، احسان پهلوان(مهدی عبدی)، مهدی ترابی، وحید امیری و شیرزاد تمیروف(حامد پاکدل)

ترکیب استقلال

سیدحسین حسینی، محمد دانشگر(زبیر نیک‌نفس)، رافائل سیلوا، عارف غلامی، وریا غفوری(صالح حردانی)، جعفر سلمانی، روزبه چشمی(آمانوف)، مهدی مهدی‌پور، امیرحسین حسین‌زاده(آرمان رمضانی)، کوین یامگا و ارسلان مطهری(رودی ژستد)



وبگردی