آفتاب

دستورات مهم رئیس‌جمهور: رستوران‌ها تخلف کردند، بسته شوند



رئیس جمهور گفت: مسافرت‌ها باید کاهش یابد و به حد ضرورت برسد. اگر احساس خطر می‌کنیم و در شرایط هشدار هستیم، می‌توانیم برخی محدودیت‌ها را برای مدت کوتاهی برگردانیم.

به گزارش خبرآنلاین،  حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: این مهم است که ما  مشاغل را مدنظر قرار دهیم. اگر رستورانی همه اصول و پروتکل‌ها را رعایت کند، باید اجازه دهیم که کارش را انجام دهد. اگر رستورانی رعایت نمی‌کند، باید تذکر دهیم و اگر دوباره رعایت نکرد، باید آن را برای مدت یک هفته تا ۱۰ روز ببندیم تا موظف باشد اصول بهداشتی را رعایت کند.
وی تصریح کرد: هر سه گروه خدمت دهنده، خدمت گیرنده و مکان خدمت باید مورد پایش باشد. مکان خدمت باید بهداشتی باشد و پروتکل را رعایت کند، خدمت دهنده که خود کاسب است و خدمت گیرنده هم مردم هستند. هر سه این گروه باید مراعات کنند تا از این شرایط سختی که داریم، عبور کنیم.

روحانی تاکید کرد: مسافرت‌ها باید کاهش یابد و به حد ضرورت برسد. اگر احساس خطر می‌کنیم و در شرایط هشدار هستیم، می‌توانیم برخی محدودیت‌ها را برای مدت کوتاهی برگردانیم.

وی گفت: حساسیت مردم نباید کاهش بیاید. متاسفانه کرونا مدتی آرام شده بود و مردم فکر کردند دوره آن تمام شده و احساس خطر از بین رفت. این احساس خطر باید برگردد و پروتکل‌ها رعایت شود.

رئیس قوه مجریه افزود: من به کمیته بهداشتی و اجتماعی و امنیتی می‌گویم که برای کسانی که بیماری را مخفی می‌کنند، فکری بکنند و طرحی بیاورند تا تصویب کنیم. مخفی کردن بیماری تجاوز به حقوق دیگران است.

روحانی اجرای اصول بهداشتی و دستور العمل‌ها را نیازمند به ضمانت اجرا دانست و گفت: در ادارات رعایت اصول راحت‌تر است و ما با یک مصوبه می‌توانیم اصول را اجرایی کنیم، در حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس آقای وزیر کشور تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند و هر کجا که نیاز بود از نیروی انتظامی و بسیج استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: از فردا استفاده از ماسک در محیط‌های عمومی الزامی است بنابراین دستگاه‌های مسئول با استفاده از توان خود و عدم ارائه خدمت به کسانی که ماسک ندارند تلاش کنند تا ماسک توسط همه استفاده شود زیرا استفاده از ماسک یکی از موثرترین اقدامات مقابله با کرونا است.


وبگردی