آفتاب

بیش از ۸۰ درصد افراد ناقل کرونا کم علامت یا بی علامت هستند



یک متخصص تغذیه گفت: تا کنون واکسنی برای ویروس کرونا کشف نشده است و بیش از ۸۰ درصد افراد ممکن است کم علامت یا بی علامت باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان:  منصور رضایی متخصص تغذیه با حضور در برنامه دکتر سلام شبکه آموزش به بررسی موضوع تغذیه مناسب در دوران کرونا پرداخت.

رضایی با اشاره به اینکه کرونا بیماری ناشناخته‌ای است که از آن به عنوان بیماری التهابی، عفونی یاد می‌شود، اظهار کرد: برای این بیماری دارو و واکسن خاصی هنوز شناخته نشده است لذا بیش از ۸۰ درصد افراد ممکن است کم علامت  یا بی علامت باشند.

او با اشاره به موضوع تغذیه، ایمنی و عفونت بیان کرد: راه‌های افزایش ارتقای سیستم ایمنی بدن در جامعه‌ای که در آن بیماری‌های مختلفی از جمله بیماری کرونا وجود دارد باید بشناسیم، موضوع نظم در خواب را باید جدی بگیریم، لذا وقتی فضای مجازی وارد کشور شد، ساعت خواب عده‌ای بر هم خورد، خیلی از افراد از کودک تا سالمند ساعت منظمی در خوابیدن ندارند و این در حالی است که نظم خواب در کودکان و سالمندان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
مصرف وعده های غذایی را در روزهای کرونایی جدی بگیرید

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه شرایط فعلی دوران رژیم گرفتن نیست و باید به فکر ارتقای سیستم ایمنی بدن باشیم، تصریح کرد: باید وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام را حتماً داشته باشیم، بدن مثل هر سیستم ایمنی دیگر به قند، پروتئین، چربی، ویتامین، املاح و مایعات نیازمند است، اگر به دنبال افزایش ایمنی بدن هستیم باید حواسمان به غلات، لبنیات، میوه، سبزیجات و حبوبات باشد.

رضایی با اشاره به اینکه اگر ماده غذایی طبع سرد دارد می‌توان از مصلح آن استفاده کرد گفت: باید در طول روز از ۶ گروه غذایی استفاده کنیم؛ پروتئین ماده غذایی است که روی ایمنی اثر می‌گذارد همچنین باید غلات کامل را در کنار حبوبات داشته باشیم.

او ادامه داد: مصرف برنج در کشور باید پایین بیاید، زیرا برنج غله کم خاصیت است، الگوی غذایی متنوعی را باید برای کودکان داشته باشیم، باید از انواع آش، سوپ و خورشت‌ها استفاده کنیم تا ذائقه کودکان به خوبی شکل بگیرد، والدین باید غذای متنوع و ایرانی با شعله ملایم تهیه کنند، پروتئین بهترین منبع غذایی برای ارتقای سیستم ایمنی بدن است همچنین باید سعی کنیم مصرف حبوبات را بالا ببریم.




وبگردی