آفتاب

مراسم رونمایی از چهار رمان نوجوان مؤسسه فرهنگی‌ هنری قدر ولایت برگزار شد



عصر روز دوشنبه بیست وهفتم دی ماه با حضور جمعی از نویسندگان و اصحاب رسانه مؤسسه فرهنگی‌ هنری قدر ولایت آئین رونمایی و نقد و بررسی چهار رمان نوجوان خود را با موضوع تاریخ معاصر و زیست مؤمنانه برگزار نمود.

در این مراسم که با همکاری انتشارات قدر ولایت، مجمع ناشران انقلاب اسلامی در محل فروشگاه کتاب به‌نشر تهران، واقع در خیابان انقلاب، روبه‌روی درب اصلی دانشگاه تهران برگزار گردید. کتاب‌های «تنور دوستی» و «چینی بندزن» به قلم زینب کریمی و «خبر مرگم» به قلم رؤیا سلیمی نقد و بررسی قرازگرفت و رمان «دیدار با قبیله مرگ» به قلم الهام امجدیان رونمایی شد.

در رمان‌های «تنور دوستی» و «چینی بندزن» داستانی درباره حجاب و تأثیر آن بر زندگی روایت می‌شود و در ابتدا برای درک این مسئله در ذهن مخاطب، مقایسه‌ای بین شرایط زندگی زنان مسلمان در ایران با فرانسه انجام داده و به سیاست‌های دولت‌های اروپایی در خصوص جلوگیری از گسترش فرهنگ حجاب اشاره می‌کنند.

شخصیت اصلی رمان «خبر مرگم» نیز یک استاد تاریخ است که یک تیمسار ارتش شاهنشاهی او را می‌رباید و به‌عنوان زندانی، مباحث مهمی را در قالب بحث و گفت‌وگو با تیمسار مطرح می‌کند. بستر زمانی این رمان، دوران حکومت رضاخان پهلوی است.

رمان «دیدار با قبیله مرگ» نیز ماجرای بچه‌های مدرسه کلام مهر است که در دیدار با قبیله مرگ، اتفاقات عجیبی برای آن‌ها می‌افتد. این کتاب را می‌توان تجربه‌ای نو در سبک زندگی دانست که به مؤلفه‌های دوران نوجوانی در ایران در قالب رمان پرداخته است.آئین رونمایی و نقد و بررسی این چهار رمان نوجوان با حضور مریم جمشیدی، جواد محقق، علی شجاعی صائین، یوسف قوجق، میثم رشیدی مهرآبادی و معرفی تصویرگر نوجوان، علی عطایی برگزار گردید.

علیرضا نیاکان

گالری تصاویر


وبگردی