آفتاب

تقسیم امتیازات در شهرآورد 97



دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس با تساوی بدون گل به پایان رسید.

خبرآنلاین: دوئل استقلال و پرسپولیس در شهرآورد نود و هفتم در چارچوب هفته هشتم لیگ برتر، از ساعت ۱۶:۱۵ با سوت موعود بنیادی فر آغاز شد و با نتیجه مساوی به پایان رسید.

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، محمد حسین مرادمند، جعفر سلمانی، روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور، رضا آذری، کوین یامگا، امیرحسین حسین‌زاده و رودی ژستد.

ترکیب پرسپولیس:حامد لک، امید عالیشاه، فرشاد فرجی،علی نعمتی، میلاد سرلک،کمال کامیابی نیا، مهدی شیری، مهدی ترابی،سعید آقایی، وحید امیری و عیسی آل کثیر

گزارش بازی در نیمه اول:

دقیقه ۳: استقلال از ابتدا سعی کرد بازی را هجومی شروع کند و با ارسال توپ روی دروازه پرسپولیس و برخورد به مدافعان حریف، صاحب کرنر شد که ارسال مهدی پور با ضربه سر سیاوش یزدانی راه به جایی نبرد.

دقیقه۶: حرکت پرسپولیسی ها از سمت راست با همکاری امیری و شیری صورت گرفت که توپ روی خط محوطه جریمه به ترابی رسید و شوت او با تکل بازیکن استقلال راهی کرنر شد و در ادامه وحید امیری نتوانست از ارسال روی دروازه استقلال بهره ببرد و موقعیت دفع شد.

دقیقه۹:  سیدحسین حسینی قصد داشت توپ را از دروازه دور کند که تعادل او لحظه‌ای به هم خورد و درحالی که عالیشاه به سمتش می‌رفت توپ را به بیرون زد.

دقیقه ۱۲: استقلال که حمله ای کم تعداد را به سمت دروازه پرسپولیس پیش می برد، با ارسال یامگا روی سر ژستد صاحب موقعیتی خوب شد اما ضربه سر ژستد با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۵: حسین زاده مهاجم استقلال با پس در عمقی که از میانه زمین برایش فرستاده شد درموقعیت تک به تک با لک قرار گرفت اما داور آفساید اعلام کرد و این تصمیم اعتراض مجیدی و کادر فنی استقلال را به دنبال داشت.

دقیقه ۱۸: شاگردان مجیدی با حرکت تیمی و پاسکاری های متعدد پشت محوطه جریمه پرسپولیس موقعیت داشتند که سانتر سلمانی را مدافعان پرسپولیس به کرنر زدند و در ادامه  ضربه کرنر هم دفع شد.

دقیقه ۲۰: پرسپولیس با یک شروع مجدد سریع، در زمین استقلال با حرکت مهدی ترابی و امیری صاحب موقعیت شد که مهدی شیری توپ را برای امیری کاشت و امیری به سمت دروازه استقلال شوت زد اما توپ روی پایش ننشست و ضربه با اختلاف از کنار دروازه حسینی به بیرون رفت.

دقیقه ۲۳: کمال کامیابی‌نیا پس از تکلی خشن، کارت زرد گرفت تا نخستین اخطاری بازی باشد.

دقیقه ۲۶: استقلال یک حمله دیگر را روی دروازه پرسپولیس طراجی کرد و ارسال توپ از سمت راست به ژستد رسید اما شوت او کم رمق بود و به حامد لک رسید.

دقیقه ۲۹: شاگردان مجیدی که روی ارسال های بلند به خصوص از سمت راست اصرار داشتند، با ارسال دانشگر صاحب موقعیتی دیگر شدند اما توپ مهاجم استقلال باز هم راه به دروازه نبرد.

دقیقه۳۲: روی ارسال بلند بازیکنان پرسپولیس، محمد حسین مرادمند روی سر امید عالیشاه بلند شد تا ضربه سر بزند که بین این دو برخورد پیش آمد و مرادمند لحظاتی احساس ناراحتی کرد.

دقیقه ۳۵: کمال کامیابی نیا با یک اشتباه توپ را لو داد که ارسال بازیکنان استقلال با ضربه مدافعان حریف دفع شد.

دقیقه ۳۶: ارسال بلند مهدی پور از سمت راست بعد از دفع ناقص سرخ پوشان به مراد مند رسید که او در شرایطی نا متعادل ضربه زد و توپش با فاصله زیاد از دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۹: سانتر امید عالیشاه را حسینی به خوبی جمع کرد و مانع سرزنی قرمزها شد.

داور یک دقیقه زمان تلف شده محسوب کرد که دو تیم نتوانستند کاری از پیش ببرند و نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید.

نیمه دوم:

دقیقه ۴۶: پرسپولیس با آغاز نیمه دوم بازی را هجومی آغاز کرد و ارسال از راست مهدی شیری روی سر وحید امیری فرود آمد که ضربه سر او از کنار دروازه حسینی به بیرون رفت.

دقیقه ۴۸: با خطای کامیابی نیا روی چشمی استقلال صاحب یک ضربه آزاد شد که پس از ارسال مهدی پور داور آفساید بازیکن استقلال را اعلام کرد اما بین مرادمند و دروازه بان پرسپولیس برخوردی صورت گرفت که باعث ناراحتی هر دو بازیکن شد.

دقیقه ۵۰: شاگردان گل محمدی که قصد نداشتند حمله رقیب را بی پاسخ بگذراند با فرار مهدی ترابی صاحب یک موقعیت شدند که او به محوطه جریمه استقلال نفوذ کرد و یک پاس رو به بیرون برای امیری ارسال کرد اما ضربه امیری به چشمی برخورد کرد و به بیرون رفت.

دقیقه ۵۵: ارسال مهدی پور از نقطه کرنر با ضربه سر ژستد و دفع ناقص لک همراه شد که در ریباند داور خطای بازیکن استقلال روی لک را اعلام کرد.

دقیقه ۵۶: ارسال آذری روی دروازه پرسپولیس یک بار دیگر با ضربه سر ژستد همراه شد که آقایی توپ را به کرنر فرستاد.در ادامه مهدی پور توپ را روی دروازه پرسپولیس فرستاد که قرمز ها توپ را دفع کردند.

دقیقه ۶۰: امید عالیشاه با یک پاس خوب ترابی را در موقعیت تک به تک قرار داد اما توپ از پای ترابی فاصله گرفت و حسینی با خروج از دروازه قبل از رسیدن ترابی، توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه ۶۱: سرخ پوشان صاحب یک کرنر شدند که ارسال ترابی با دفع بازیکن استقلال همراه شد و در ادامه در موچ دوم حمله، امید عالیشاه توپ را روی دروازه ارسال کرد که حسینی توپ را مشت کرد. قرمز ها که دست بردار نبودند باز هم از سمت راست روی دروازه استقلال حمله کردند که حسینی باز هم مانع از گلزنی قرمز ها شد.

دقیقه ۶۳: آبی ها که چند موقعیت رقیب را دفعه کرده بودند در یک ضد حمله به دروازه حریف یورش بردند اما ترابی با خطا ژستد را متوقف کرد و کارت زرد گرفت.

دقیقه ۶۶: استقلال در یک ضد حمله صاحب فرصتی مناسب شد اما تعلل بازیکن استقلال شدت حمله را گرفت و در ادامه ژستد روی سانتر از راست آبی پوشان ضربه سر زد اما داور خطای او را اعلام کرد.

دقیقه ۶۸: مهدی شیری که قصد نفوذ از سمت راست را داشت با خطای یامگا متوقف شد و داور به یامگا کارت زرد داد. در ادامه این ضربه آزاد را عالیشاه به تیر دو فرستاد اما یامگا زودتر از بازیکن پرسپولیس ضربه سر زد و توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۷۲ : در حالی که پرسپولیسی ها در حال حمله بودند روزبه چشمی روی عالیشاه خطا کرد اما داور این موضوع را اعلام نکرد. این اتفاق باعث اعتراض گل محمدی و نیمکت قرمزها شد اما این پایان کار نبود و اعلام خطا روی بازیکن پرسپولیس از سوی کمک داور و نپذیرفتن بنیادی فر آتش درگیری را بیشتر کرد. عالیشاه به خاطر اعتراض به داور کارت زرد گرفت و از اینکه داور مسابقه به حرف کمک خود گوش نکرده و خطا نگرفته به شدت انتقاد کرد.

دقیقه۸۰: ناهماهنگی دفاع و گلر پرسپولیس در یک لحظه می‌رفت صحنه خطرناکی را خلق کند که لک توپ را دور کرد.

دقیقه ۸۴: استقلال پشت محوطه جریمه صاحب یک ضربه آزاد شد اما ارسال نیک نفس را مدافعان پرسپولیس دور کردند.

دقیقه ۸۶: پاس خوب یامگا به دانشگر رسید و او به خوبی وارد محوطه رقیب شد و توپ را به لبه دروازه فرستاد اما ژستد سایه توپ را زد تا یک موقعیت خوب برای استقلال از دست برود. در این صحنه قرمزها به داور اعتراض داشتند و معتقد بودند داور باید آفساید بازیکن استقلال را اعلام می کرد.

دقیقه ۹۰: ارسال آقایی به محوطه جریمه استقلال را حسینی گرفت و با یک ضربه بلند یک ضد حمله برای استقلال ساخت اما کمک داور آفساید مطهری را اعلام کرد.

دقیقه۹۲: در میانه میدان توپ با برخورد بین آقایی و ‌یامگا به بیرون رفت که داور اوت را به سوی استقلال اعلام کرد و این تصمیم با اعتراض قرمزها همراه شد که عقیده داشتند توپ به یامگا برخورد کرده.



وبگردی