آفتاب

در پی گسترش کرونای «امیکرون» نظارت بر پروازهای ورودی به کشور تشدید شد



ایرنا نوشت: همزمان با شیوع گونه جدید ویروس کرونا، نظارت بر پروازها افزایش یافته و ورود مسافر از کشورهای منشاء این ویروس، ممنوع شده است؛ تمام مسافران ایرانی که از کشورهای یاد شده عازم کشور هستند باید به‌مدت ۱۴روز در قرنطینه بمانند.

شیوع گونه جدید ویروس کرونا بار دیگر نگرانی‌ها را افزایش داده است. ویروس جدید کرونا به نام امیکرون در ابتدا در شش کشور آفریقایی، بوتسوانا، آفریقای جنوبی، نامیبیا، زیمبابوه، لسوتو و اسواتینی شیوع پیدا کرد و به سرعت به سایر کشورها گسترش یافته است.

همزمان بسیاری از کشورها، تردد مسافران به این کشورها را لغو کردند. با این حال سویه جدید، مرزهای آفریقا را روی نقشه در نوردیده و وارد اروپا شد به طوری که در آلمان و انگلیس نیز مواردی از ابتلا مشاهده شده است.

نگرانی از شیوع جهانی دور جدید ویروس کرونا موجب افزایش نظارت بر مبادی ورودی مسافران شده است. همچنین وزارت بهداشت به افرادی که قصد مسافرت به این کشورها را دارند توصیه کرده است سفر خود را به تاخیر بیاندازند.

روز گذشته با دستور وزارت بهداشت و ابلاغ سازمان هواپیمایی به فرودگاه‌های کشور از جمله فرودگاه امام خمینی (ره) به عنوان مهمترین مرز هوایی، ورود مسافر به کشور مشمول تشدید سخت گیری‌ها شد.

همزمان روابط عمومی شهر فرودگاهی امام خمینی امروز(یکشنبه) از بازدید وزیر بهداشت از نحوه رعایت پروتکل‌ها و غربالگری مسافرین در بدو ورود به کشور در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)خبر داد.

«بهرام عین الهی» وزیر بهداشت، درمان  و آموزش پزشکی نیز در راستای دستورالعمل جدید وزارت بهداشت در خصوص تشدید نظارت‌ها در مبادی ورودی کشور از پایگاه بهداشت مرزی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) بازدید کرده است.

مطابق دستورالعمل جدید ورود مستقیم و غیرمستقیم مسافرین غیر ایرانی از کشورهای جنوب آفریقا از جمله بوتسوانا، نامبیا، اسواتینی، لسوتو، موزامبیک، زیمباوه، مالاوی و افریقای جنوبی تا اطلاع ثانوی به کشورمان ممنوع است.

تمام مسافرین ایرانی که از کشورهای یاد شده عازم ایران هستند لازم است به‌مدت ۱۴روز در قرنطینه به سر برده و حق خروج نداشته و در این مدت سه بار تستPCR از آنها گرفته می شود و پس از پاسخ منفی، حق خروج از قرنطینه را دارند.

دستورالعمل جدید برای اجرایی شدن از سوی سازمان هواپیمایی کشوری به فرودگاه‌ها ابلاغ شده است.




وبگردی