آفتاب

کتاب "تصویر و صدا" منتشر شد



کتاب "تصویر و صدا" در 128 صفحه به نویسندگی و برگردان فرامرز شهبازیان منتشر شد.

فرامرز شهبازیان در این باره میگوید:
در سال 1364 مسئولیت جمع آوری گروهی را در انتشارات سروش بر عهده گرفتم. قرار بود گروه تعداد زیادی کتاب های سینمائی را تالیف کرده و انتشارات سروش آنها را چاپ کند. اولین آن کتاب ها ، کار اینجانب به نام " تصویر و صدا" شد که ماه ها وقت برای نگارش آن صرف کردم. پس از گذراندن مراحل چاپ ، کتاب به قیمت 64 ریال و تیراژ 5000 نسخه چاپ گردید و حق تالیف اینجانب 13 در صد یعنی 41600 ریال شد.
در آن زمان به دلایل مختلف به همراه چهار نفر دیگر که همگی فوق لیسانس از بهترین دانشگاه‎های سینمائی جهان یعنی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی را داشتیم مجبور به ترک وطن شدیم تا شاید بتوانیم در رشته خود در خارج از کشور فعالیت کنیم. از بین آنها فقط من بودم که پس از سالها تلاش و کار در رشته غیر سینمائی توانستم سالن تئاتری خریداری کرده و  14 سال کار تئاتر انجام دهم. با اینکه تئاتر با رشته اصلی من ، سینما ، سنخیت کامل نداشت ولی به هر روی آتش درون من را به اندازه یک شمع کوچک زنده نگه میداشت.
در آمریکا بود که دریافتم انتشارات سروش دو بار دیگر و هر بار 5000 نسخه از کتاب "تصویر و صدا" را چاپ کرده و به قیمت بالاتر فروخته است و البته هیچ حق و حقوقی برای من قائل نشده است. آز امریکا برای ریاست انتشارات سروش نامه نوشتم و درخواست رسیدگی کردم. ولی متأسفانه تلاشم بی ثمر شد.
با اینهمه و به دلیل همان آتش درون و پس از گذشت سالها ، تصمیم گرفتم که کتاب "تصویر و صدا" را جامع تر به رشته تحریر در آورم. بازهم ماه ها وقت گذاردم و کتاب را تا آنجا که فعلا اجازه میداد گسترده تر نوشتم. البته اینبار هم به دلیل مشکلات انتشارات چاپ این کتاب جدید حدود یک سال طول کشید.
اکنون کتاب جدید "تصویر و صدا" چاپ شده است و در دسترس علاقمندان قرار دارد. امیدوارم که این کتاب بتواند منبع خوبی برای دانشجویان ، سینماگران و عموم مردم باشد تا همگان بدانند که کار سینما همانند همه رشته های دیگر مانند پزشکی ، مهندسی و معماری و.... پیچیدگی و دانش خود را دارد.





وبگردی