آفتاب

دکتر جواد فاهم نجم العبودی با حضرت آیت الله العظمی سید محمد تقی مدرسی دیدار کرد



آقای دکتر جواد فاهم نجم العبودی، از رهبران جنبش الدعوه الاسلامیه عراق شاخه شهید عزالدین سلیم (ابویاسین) روز پنجشنبه 21/10/2021 (29/7/1400 ) با حضرت آیت الله العظمی سید محمد تقی مدرسی (دام ظله الوارف) از مراجع عظام تقلید عراق در دفتر ایشان در شهر مقدس کربلا دیدار نمود.

حضرت آیت الله العظمی مدرسی ضمن خیرمقدم به آقای ابوصادق العبودی و هیئت همراه ایشان، در خصوص روند انتخابات پارلمانی اخیر عراق و ضرورت حفظ وحدت و یکپارچگی شیعیان این کشور برای توافق بر انتخاب نخست وزیر شایسته وقدرتمند و پایان دادن به اختلافات حزبی و گروهی تاکید نمودند . ایشان همچنین مردم ونخبگان سیاسی را به حفظ آرامش ، پرهیز از درگیری ها و مناقشات سیاسی و پایبندی به تصمیمات و تفسیر های دادگاه عالی فدرال عراق فراخواندند،  زیرا که این دادگاه تنها مرجع با صلاحیت برای تضمین حقوق و آرای ملت و تضمین و پایبندی همگان به رعایت قانون و جلوگیری از گسست و جدایی در روند سیاسی کشور و احزاب سیاسی دانستند.

حضرت آیت الله العظمی مدرسی در ادامه ضمن تقدیر و ستایش خلق حماسه حضور میلیونی مردم در راهپیمایی عظیم اربعین سایر شعائر حسینی (ع)  افزودند : اکنون در این برهه حساس کشور عراق و سایر کشورهای اسلامی نیازمند آگاهی و بینش بالای دینی مخصوصاً در میان نسل جدید و جوان هستند و وظیفه مهم آگاهی بخشی بر عهده علمای دین ، خطباء و نخبگان دینی وفرهنگی متعهد می باشد، ایشان همچنین فرمودند: تمام تلاش و کوشش خود را برای خدمت به کشور و ملت بزرگ عراق به کار خواهند بست .
دکتر جواد فاهم العبودی طی سخنانی ضمن ابراز خشنودی و افتخار از دیدار با معظم له ، بر لزوم حفظ وصیانت از جایگاه بسیج مقدس مردمی (الحشد الشعبی ) عراق که همواره و به خصوص در مواقع حساس از تمامیت ارضی ،استقلال ، عتبات مقدسه و وحدت ملی عراق دفاع کرده است تاکید نمود . ایشان افزود : رزمندگان و فرماندهان غیور بسیج مردمی همچنان با تقدیم شهدا و خون های پاک خود از دستاوردهای ملت دفاع می کنند . وی در ادامه بر لزوم وحدت جریان های سیاسی به خصوص شیعیان عراق و تحت اشراف مرجعیت عالی دینی که نقش مهم و بسزایی در ایجاد همبستگی ملی عراق  در برابر توطئه ها ودسیسه های گوناگون دشمنان و استکبار جهانی بر ضد مردم مظلوم عراق داشته و دارند تاکید کرد .
جانشین دبیرکل جنبش الدعوه الاسلامیه عراق شاخه شهید عزالدین ( حاج ابویاسین ) ، خواستار ایجاد وحدت و کنار گذاردن   اختلافات میان علماء دین ، رهبران جریان ها و احزاب سیاسی عراق شد ، مرجع عالیقدر حضرت آیت الله مدرسی (دام ظله ) ضمن تاکید بر این خواسته ، از به کار بردن تمام تلاش و ظرفیت های خود در ایجاد وحدت در میان شیعیان و رهبران جریان های سیاسی عراق برای اتفاق نظر برای انتخاب بهترین گزینه نخست وزیری و ترمیم اوضاع نابسامان و کاستی های گذشته کشور عراق تاکید کردند .
حضرت آیت الله العظمی مدرسی در پایان این دیدار از پیگیری ها ودغدغه مندی آقای جواد العبودی و ملاقات های مکرر ایشان تشکر کردند . در حاشیه این دیدار دکتر ابوصادق العبودی و هیئت همراه در مجلس ترحیم همسر علامه آیت الله شیخ علی القائد الدمنی المطری ( رئیس حوزه علمیه امام مهدی المنتظر (عج) شهر کربلا حضور یافتند .


گالری تصاویر


وبگردی