آفتاب

دومین نشست «نخبگان امروز، آینده سازان فردا» به همت اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا برگزار شد



این نشست که دومین نشست از سلسله نشست های علمی با محوریت معرفی نخبگان امروز پس از بازگشتشان به کشور بود یکشنبه ۲۵ مهر مصادف با ۱۷ اکتبر در بستر مجازی زوم با حضور تعدادی از اعضای اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا و شورای مرکزی اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا برگزار شد.

میهمان جلسه: سرکار خانم دکتر زهرا کلاهدوز اصفهانی، مدیر عامل شرکت دانش بنیان فراپایش

خانم دکتر کلاهدوز در بخش نخست وبینار توضیحاتی در مورد تحصیل در کشور هلند ارائه نمودند، ایشان دارای مدرک دکتری میکروالکترونیک از دانشگاه صنعتی دلفت، دارای مدرک پسا دکتری از مرکز ملی میکروسکوپ الکترونی با وضوح بالا از دانشگاه صنعتی دلفت و دارای مدرک پسا دکتری آزمایشگاه لایه نازک و نانو فناوری از دانشکده مهندسی برق دانشگاه تهران می باشند.
در ادامه گفتند در زمان تحصیل در مقطع ارشد بود که با همسرشان که از دانشجویان رشته الکترونیک دانشگاه تهران بود ازدواج کردند و یکسال پس از ایشان به کشور هلند برای گذراندن دوره دکتری عزیمت نمودند. ایشان در ادامه خاطر نشان کردند تحصیل در یک رشته دانشگاهی با همسرشان بسیار مفید بوده و تعامل شکل گرفته در این زمینه خیلی موثر بوده که سرعت پیشرفت های علمی برای هر دو نفر را دو چندان کرد.
در بخش بعدی صحبتهای خود از رسیدن به آرزوهای علمی و پژوهشی خود در دانشگاه دلفت گفتند، و از شرایط مناسب برای تحقیقات سخن گفتند که بسیار دوران علمی خوبی برای ایشان بود. سپس از دلایل خود برای بازگشت گفتند، از دلایل آرمان گرایانه تا دلایل اعتقادی و خانوادگی.
در بخش بعدی وبینار از سختی ها و حمایت ها در کشور سخن گفتند، از تجربه همکاری با اساتید گذشته تا تصمیم برای راه اندازی استارتاپ شخصی.
قدری از نامهربانی ها در دانشگاه گفته شد که ایشان را از تصمیم برای هیئت علمی منصرف کرده تا تمام تمرکز و عزم خود را معطوف به راه اندازی یکی از شرکت های دانش بنیان مهم در صنعت امروز کشور کند، از حمایت‌های بنیاد نخبگان و مرکز تعاملات معاونت علمی، بنیاد نانو و مجموعه پارک علم و فناوری پردیس گفتند که کمک شایانی برای راه اندازی شرکت فراپایش (فعال در زمینه مانیتورینگ هوشمند زنجیره سرد) به ایشان صورت گرفته است.
کمی در مورد فعالیت شرکت خود گفتند، جابه‌جایی هوشمند و دقیق خون بند ناف نوزادان از سراسر کشور به بانک خون رویان، تنها یکی از فعالیت های مجموعه ایشان است.
در بخش پایانی وبینار هم ایشان پاسخگوی سوالات شرکت کنندگان در این وبینار بودند.




وبگردی