آفتاب

کیهان، تعبیر "تازه به دوران رسیده ها" از سوی رئیس جمهور را به خود گرفت

کیهان، تعبیر "تازه به دوران رسیده ها" از سوی رئیس جمهور را به خود گرفت

در حالي که دست‌اندرکاران دولت محترم، از سخنراني برخي منتقدان دولت به مناسبت 16 آذر در دانشگاهها جلوگيري کرده و به هيچ منتقدي اجازه حضور در مراسم ديروز را نداده بودند،...

کیهان در سرمقاله خود به قلم حسین شریعتمداری نوشت:
*آقاي دکتر روحاني در مراسم تجليل از شهداي 16 آذر 32 برخلاف آنچه انتظار مي‌رفت و هدف اصلي همايش بود، به جنايات آمريکا که شهادت مظلومانه سه شهيد 16 آذر، بخشي از آن و صدها جنايت وحشيانه ديگر آمريکا از آن روز تا به امروز در ادامه آن بوده و هست، هيچ اشاره‌اي نکردند و فقط آنجا که قصد تقدير و تجليل از سياست خارجي دولت خود را داشتند! به اشاره فرمودند امروز اگر همه قبول نداشتند که دولت جمهوري اسلامي ضد خشونت و افراطي‌گري است «چطور اعلام جمهوري اسلامي ايران براي جهان عاري از خشونت و افراطي‌گري در مجمع عمومي سازمان ملل با اتفاق‌آراء و مخالفت فقط دو سه کشور مثل آمريکا و اسرائيل به تصويب مي‌رسد»؟!
ملاحظه مي‌کنيد که اينجا هم پاي تعريف از دولت يازدهم در ميان است و نه جنايات آمريکا و بايد گفت: مگر طرح «گفتگوي تمدن‌ها»ي آقاي خاتمي به اتفاق آراء- و حتي از سوي آمريکا و اسرائيل- در مجمع عمومي به تصويب نرسيده بود؟ و مگر پس از آن جرج بوش ايران را محور شرارت لقب نداد؟ بنابراين چگونه به تصويب طرح ضدخشونت خود دل بسته‌ايد؟!
* آقاي روحاني در مراسم ديروز، بار ديگر به منتقدان دولت تاختند و علاوه بر واژه‌هايي نظير؛ بي‌سواد، برويد به جهنم، ناآگاه به مسائل جهان، بي‌شناسنامه و... اين بار منتقدان سياست خارجي دولت خود را «تازه به‌دوران‌رسيده»! ناميدند!
* در حالي که دست‌اندرکاران دولت محترم، از سخنراني برخي منتقدان دولت به مناسبت 16 آذر در دانشگاهها جلوگيري کرده و به هيچ منتقدي اجازه حضور در مراسم ديروز را نداده بودند، آقاي روحاني در چند جاي سخنان خود بر ضرورت نقد، نياز دولت به انتقاد، دانشجو بايد ديده‌بان باشد و... تاکيد غليظ داشتند! که اين بخش از سخنان رئيس‌جمهور با عملکرد دولت ايشان در تناقض آشکار است. نيست؟! البته عقيده نگارنده آن است که لغو سخنراني منتقدان پوست خربزه‌اي است که جريان نفوذي فتنه در دولت، زيرپاي آقاي دکتر فرهادي وزير محترم علوم گذاشته‌اند که اميد است دکتر فرهادي به اين ترفند توجه ويژه داشته باشند.
* رئيس‌جمهور محترم مي‌فرمايند؛ «در اين رفت و آمدها، و رأي اعتمادها يک نظرسنجي بسيار خوبي در دانشگاه‌ها صورت گرفت و آن نظرسنجي تائيد کرد راه دولت يازدهم در دانشگاه‌ها مورد تائيد اساتيد و دانشجويان است»! مطابق اطلاعات موثق، نظرسنجي مورد اشاره جناب روحاني يک نظرسنجي «اينترنتي» بوده است و بعيد است آقاي رئيس‌جمهور ندانند که از نظر کارشناسان، نظرسنجي اينترنتي «کم‌ ارزش‌ترين» و «بي‌اعتبارترين» نوع نظرسنجي است و در ميان اهل فن به مزاح با عنوان نظرسنجي «کليک،‌کليک، بنگ بنگ» از آن ياد مي‌شود.
*آقاي دکتر روحاني در بخشي از سخنان خود، تاکيد کرد که دولت از ديدگاه خود درباره اداره دانشگاهها عقب‌نشيني نمي‌کند و ضمن تائيد چندباره گزينه‌هاي معرفي شده براي وزارت علوم که مجلس به آنها رأي اعتماد نداده بود و تائيد عملکرد آقاي فرجي‌دانا که از سوي نمايندگان مردم استيضاح و برکنار شده بود، اعلام کرد «امروز آقاي دکتر فرهادي همان راه را ادامه خواهد داد» که بايد گفت؛ اظهارات ايشان اولا؛ ناديده گرفتن جايگاه و رسالت مجلس در قانون‌اساسي است. ثانيا؛ بي‌احترامي به رأي ملت است که نمايندگان مجلس را برگزيده‌اند و ثالثا؛ آقاي دکتر فرهادي به يقين با بقيه گزينه‌ها تفاوت ماهوي دارد و علاوه بر سوابق ايشان، اظهارنظر صريح وي که فتنه را خط قرمز مي‌دانند نشان مي‌دهد مانند بقيه گزينه‌ها نيستند.
کد N618161

وبگردی