آفتاب

تلاش بی بی سی برای شبیه سازی دولت روحانی و احمدی نژاد

تلاش بی بی سی برای شبیه سازی دولت روحانی و احمدی نژاد

شبکه تلویزیونی بی بی سی با برگزاری یک نشست اقتصادی کوشید تا فضای اقتصادی کنونی کشور را شبیه فضای چهار سال پیش جلوه دهد.

در برنامه صفحه 2این تلویزیون انگلیسی با اشاره به کاهش قیمت نفت و افزایش قیمت دلار، چنین القا می شد که فضای اقتصادی در دولت حسن روحانی بار دیگر روزهایی شبیه به دولت محمود احمدی نژاد را تجربه می کند که با کاهش ارزش پول ملی، مردم بار دیگر به سوی بازار ارز سوق می یابند. استناد تحلیل های این برنامه هم بر این مبنا بود که مذاکرات هسته ای اخیر در وین آنگونه که دولت می خواست پیش نرفت و چون دولت به خواسته اش در توافق جامع هسته ای دست نیافت نمی تواند به کنترل نرخ ارز بپردازد.

محتسب طاطایی استاد اقتصاد دانشگاه لندن  و شاهین فاطمی استاد مرکز مطالعات اتحادیه اروپا دو کارشناس حاضر در این برنامه بودند که با اشاره به افزایش قیمت نان در ایران و تاکید بر اینکه نان از کالاهای پرمصرف در سفره های ایرانی است، نارضایتی مردمی در ایران را نیز پیش بینی می کردند. تحلیل هایی که با فضای عمومی موجود در ایران هیچ مطابقتی ندارد.

در حالی این رسانه انگلیسی به ارائه چنین تحلیلی می پرداخت که طی دو روز گذشته تحلیل های مشابهی نیز در رسانه های داخلی منتقد دولت دیده می شود. این در حالی است که پیش از این منتقدان دولت می کوشیدند میان رسانه های حامی دولت و رسانه های خارج از کشور نسبت و همسویی متصور شوند.

 

 

کد N614688

وبگردی