آفتاب

رزرواسيون اماکن اقامتي کشور

رزرواسيون اماکن اقامتي کشور

اقامت در شهرهاي گردشگرپذير مهمترين مشکلي است که گردشگران هر سال در سفر بخصوص در زمانهاي اوج سفر نظير تعطيلات نوروزي با آن روبه رو هستند...


اقامت در شهرهاي گردشگرپذير مهمترين مشکلي است که گردشگران هر سال در سفر بخصوص در زمانهاي اوج سفر نظير تعطيلات نوروزي با آن روبه رو هستند، نبود مراکز مطمئن براي رزرو اماکن اقامتي و جا نيفتادن فرهنگ استفاده از امکانات رزرو و خدمات الکترونيکي يکي از مشکلات پيش روي گردشگري در کشور ماست.


يک مؤسسه در مشهد با شناسايي اين مشکل و راه اندازي يک پروژه ملي سعي کرده، دغدغه هاي مسافراني که به استان سفرخيز خراسان رضوي عازم هستند را کاهش دهد.


* پروژه ملي رزرواسيون و اسکان مکانيزه گردشگران با چه هدفي راه اندازي شد؟


** با هدف تحقق شعار (رزرو مکان اقامتي قبل ازسفر) که از دغدغه هاي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري بوده است، اين مرکز طراحي و راه اندازي گرديد و بزرگترين هدف آن ايجاد مکانيزمي براي انتخاب و رزرو مکان اقامتي مناسب براي زائران بارگاه ملکوتي امام هشتم(ع) بوده است.


* آيا پروژه ما به ازاي خارجي داشت؟


** مراکز رزرواسيون و بويژه رزرواسيون آنلاين هتل در دنيا، مدت زيادي است که فعاليت مي کند. مرکز ملي رزرواسيون اماکن اقامتي کشور با تحقيق و بررسي کارشناسان اين شرکت توانسته آخرين فناوري نرم افزاري تحت وب را در زمينه رزرواسيون اماکن اقامتي بومي سازي کند و با در نظر گرفتن شرايط اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي زائران حريم رضوي که به واسطه بيش از 250 روز تلاش مستمر در زمينه نظرسنجي و آمارگيري دقيق و علمي، ساده ترين و کارآمدترين مرکز رزرواسيون اماکن اقامتي را در سطح ملي راه اندازي کرده ايم.



* در چند سال اجرا، اين پروژه چه دستاوردهايي داشته است؟ و چه آماري از حجم فعاليت انجام شده در دست داريد؟


** مرکز ملي رزرواسيون اماکن اقامتي کشور، رسماً از سال 85 فعاليت خود را آغاز کرد و در حال حاضر بيش از 900 عضو ثابت دارد که براي تمامي اعضا، کارت عضويت هوشمند PVC مغناطيسي صادر گرديده است.


طي سه سال گذشته راه اندازي و مديريت کليه دفاتر اطلاع رساني گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري خراسان رضوي در ورودي هاي جاده قوچان و نيشابور، فرودگاه- راه آهن و ترمينال- کلات- نيشابور- فردوسي و 15 پايگاه اطلاع رساني گردشگري با همکاري مديريت امور زائران و گردشگري شهرداري مشهد، با اين شرکت بوده است.


بزرگترين شبکه اينترنتي رزرواسيون اماکن اقامتي کشور به آدرس www.eghamat24.com و و بزرگترين شبکه تلفني رزرواسيون اماکن اقامتي کشور به شماره 8510050 - 0511 بزرگترين شبکه پيام نور کوتاه رزرواسيون اماکن اقامتي کشور به شماره 30007650001413 و دفتر رزرواسيون و اطلاع رساني اماکن اقامتي مشهد در فرودگاه شهيد هاشمي نژاد نيز براي اين امر فعال شده است. در 6 ماهه اول سال 88 به طور ميانگين در هر ماه 2910 تماس ورودي و کسب اطلاع از اماکن اقامتي کشور صورت گرفته که تماس ورودي منتج به رزرو اماکن اقامتي مشهد 873 در ماه بوده است و 15 هزار 690 بازديد در ماه به پايگاه اينترنتي صورت گرفته که از اين طريق 83 رزرو در ماه صورت گرفته است.


ليست هتل هاي مشهد


ليست هتل هاي تهران


ليست هتل هاي اصفهان


ليست هتل هاي کيش


ليست هتل هاي قشم


ليست هتل هاي شیراز


ليست هتل هاي يزد

کد N373951

وبگردی