آفتاب

رئیس کمیسیون اقتصادی: ارز گران می شود

رئیس کمیسیون اقتصادی: ارز گران می شود

خانه ملت نوشت:

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مدیریت صحیح وزیر اقتصاد و بانک مرکزی البته می تواند تا حد قابل توجهی از تاثیر روانی افرایش قیمت حامل های انرژی بر بازار ارز بکاهد و شوک های تورمی جلوگیری کند.

ارسلان فتحی پور،رییس کمیسیون اقتصادی مجلس و عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با اشاره به افزایش قیمت حامل های انرژی در راستای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها گفت:بدون شک افزایش قیمت حامل های انرژی در راستای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها قیمت ارز را در بازار افزایش می دهد.

نماینده مردم کلیبر در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب گفت: ثبات نرخ ارز در ماه های اخیر تحت تاثیر توجه و مدیریت صحیح به تولید بوده است که طبیعتا با ورود به فاز دوم هدفمندی یارانه ها تغییراتی در این بازار رخ خواهد داد.

فتحی پور هم چنین گفت: مدیریت صحیح وزیر اقتصاد و بانک مرکزی البته می تواند تا حد قابل توجهی از تاثیر روانی افرایش قیمت حامل های انرژی بر بازار ارز بکاهد و شوک های تورمی جلوگیری کند.
این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان این که بیش از 90 درصد مردم برای دریافت یارانه ثبت نام کرده اند گفت: دولت باید آمار دقیق و رسمی را در این خصوص اعلام کند اما به نظر می رسد درصد بسیار کمی از دریافت یارانه انصراف داده اند.

فتحی پور گفت: شاید دلیل این موضوع این باشد که مردم نمی دانستند در فاز دوم افزایش قیمت ها چقدر است و گرانی به چه میزان خواهد بود بنابراین محکم کاری کرده و از دریافت یارانه نقدی انصراف نداده اند.

او ادامه داد: باید گام به گام در جهت راستی آزمایی فرم های خوداظهاری حرکت کرد و ثروتمندان و بی نیازان از دایره دریافت یارانه بیرون شوند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش قیمت ها در راستای آزاد سازی نرخ حامل های انرژی قابل کنترل است به شرط آن که نظارت دولت قوی و کارآمد باشد و سیاست های اقتصادی مناسبی اتخاذ شود.


23231

 

کد N248024

وبگردی