آفتاب

سیف خبر داد:آغاز گشایش ارزی از ۲ هفته آینده/نقدینگی ۵۳۰ هزار میلیارد تومان شد

سیف خبر داد:آغاز گشایش ارزی از ۲ هفته آینده/نقدینگی ۵۳۰ هزار میلیارد تومان شد

تسنیم نوشت:

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه ثبات در بازار ارز طی روزهای آینده بیشتر خواهد شد، گفت: با مشاهده علائم رشد اقتصادی کاهش تدریجی نرخ ارز در آینده اتفاق خواهد افتاد.

ولی الله سیف در جمع خبرنگاران درباره تاثیر مذاکرات ژنو بر مبادلات اقتصادی ایران اظهار داشت این توافق از 20 ژانویه به بعد عملیاتی می شود لذا از این تاریخ به بعد گشایش ارزی صورت می گیرد.

سیف در پاسخ به پرسشی در باره این که چه بازاری هم اکنون برای سرمایه گذاری مناسب است گفت بازار سرمایه جهت خوبی پیدا کرده است و مردم می توانند از آن استفاده کنند.

وی افزود مهم این است از فعالیت های مضر برا ی اقتصاد کشور جلوگیری کرد و مانع حباب شد.

وی اظهار داشت: ثبات اقتصادی موجب حفظ ارزش پول ملی و جلوگیری از شوک‌های جدید به بازار ارز شده است.

وی افزود: ثبات نرخ ارز در ماههای اخیر به منظور این است که وضعیت اقتصادی باثبات شده و نوسانات نرخ ارز کنترل شده است.

وی با تاکید بر این که از کنترل نوسانات نرخ ارز به صورت منطقی حمایت می کنیم تصریح کرد: در آینده بعد از دیدن علائم رشد اقتصادی کاهش تدریجی نرخ دلار در بازار ادامه خواهد داشت.

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه ثبات در بازار ارز بیشتر می‌شود تصریح کرد: بازار ارز طی روزهای آینده روند باثبات بیشتری را به خود خواهد دید و حتی شاهد سیرنزولی در بازار آزاد خواهیم بود.

سیف تاکید کرد: برنامه‌های بانک مرکزی نظارت بیشتر بر بازار ارز به منظور کنترل نوسانات نرخ ارز است اگرچه طی ماههای اخیر نوسان نرخ ارز بسیار ناچیز بوده است.

ولی الله سیف از نقدینگی 530 هزار میلیارد تومانی تا آذرماه امسال خبر داد و اظهار داشت: برنامه بانک مرکزی افزایش رشد اقتصادی و کاهش نرخ تورم طی ماههای آینده است؛ امیدواریم تا پایان سال تورم به 35 درصد برسد.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: آمارهای اقتصادی محاسبه شده بر آذرماه بانک مرکزی بیانگر شرایط مثبت اقتصادی ایران است به نحوی که نرخ تورم ماهانه در تاریخ مورد گزارش نسبت به چندماه قبل کاهش چشمیگری داشته و از 3.9 درصد به نیم درصد کاهش یافته است.

3131

کد N43214

وبگردی