آفتاب

نحوه محاسبه تعداد بلوک مورد نیاز برای دیوار کشی ساختمان

نحوه محاسبه تعداد بلوک مورد نیاز برای دیوار کشی ساختمان

در این مقاله سعی بر آن است که در ابتدا بفهمیم چه سایزی از بلوک را در دیوار کشی باید استفاده کنیم ، سپس در بیابیم که نحوه محاسبه تعداد بلوک مورد نیاز برای دیوار کشی ساختمان را چگونه است و سپس انتخاب کنیم که برای دیوار کشی ساختمان از چه بلوکی استفاده کنیم .

سازندگان  در دیوار کشی ساختمان نیاز دارند که بدانند چه تعداد باید بلوک خریداری کنند و تعداد بلوک مورد نیاز برای کل یک ساختمان چگونه محاسبه می شود؟؟
قبل از بیان این موضوع لازم است سایز هایی از بلوک که برای ساختمان سازی شهری مناسب است بیان بشود .
در حال حاضر 4 سایز متداول بلوک در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد
سایز های  40*20*10 ، 40*20*15  ، 50*20 * 15 و 40*20*20
البته بلوک سایز 40*20*7 هم وجود دارد که به علت طول دراز و عرض کم پرتی زیاد ایجاد می کند و توصیه نمی شود
این یک قانون کلی و نانوشته است که برای دیوار کشی حیاط و باغ از بلوک 40*20*20 استفاده می شود .
برای دیوار کشی بین دو واحد و دیوار بین محیط داخلی خانه و دیوار های بیرونی معمولا سایز 40*20*15 و 50*20*15 و برای دیوار های داخلی واحد (مثلا دیوار های بین اتاق ها ) از بلوک 40*20*10 استفاده می گردد .
برای دیوار کشی چگونه باید تعداد بلوک را محاسبه کنیم ؟
برای این امر نیاز است که ابتدا متر مربع دیوار ساختمانی که می خواهیم بکشیم را محاسبه نماییم . برای مثال اگر یک دیوار به طول 40 متر و ارتفاع 3 متر داریم این دو را ضربدر هم می کنیم و عدد بدست آمده 120 متر مربع است .
در مرحله بعدی باید بدانیم که در هر متر مربع از دیوار ما چند عدد از بلوکی که قصد داریم تهیه کنیم جا می شود ؟
برای مثال اگر داریم از بلوک 40*20*15 استفاده می کنیم عرض بلوک که 15 است مهم نیست و داخل دیوار قرار می گیرد پس طول بلوک یعنی 40 را ضربدر ارتفاع آن 20 که به عدد 800 (سانتی متر مربع ) می رسیم
از طرفی یک متر مربع معادل 10 هزار سانتی متر مربع است پس در نتیجه عدد ده هزار را تقسیم بر هشتصد می کنیم عدد بدست آمده 12.5 می باشد بنابراین در هر متر مربع 12.5 عدد بلوک مورد نیاز است
عدد بدست آمده از تعداد متراژ مورد نیاز برای خرید هر بلوک را ضربدر تعداد مورد نیاز برای هر متر مربع که بکنیم تعداد دقیق مورد نیاز هر بلوک بدست می آید
برای کسب اطلاعات بیشتر برای نحوه محاسبه بلوک سیمانی مورد نیاز اینجا کلیک کنید
چرا برای دیوار کشی ساختمان بهتر است از بلوک سیمانی استفاده کنیم و چرا بلوک سیمانی از سایر تیغه های ساختمانی بهتر است ؟
در اینجا به 6 دلیل برتری بلوک های سیمانی نسبت به سایر تیغه های ساختمانی از قبیل بلوک هبلکس ، بلوک های گچی ، سفال و... اشاره می شود:
1 .در درجه اول مهمترین فاکتور که بسیاری از ساختمان سازان آن را در اولویت خود قرار می دهند قیمت بلوک های سیمانی است . بلوک های سیمانی پوکه ای از سایر متریال های ساختمانی در دیوار کشی ارزانتر هستند ( تقریبا نصف قیمت آنها )
2 . سبک بودن بلوک های سیمانی شاید مهمترین فاکتور در سبک شدن نهایی سازه باشد که مورد تایید مهندسان ناظر و شهرداری هاست .
3 . اندازه و حجم بلوک های سیمانی نسبت به سایر تیغه ها کمی بزرگتر است و این باعث می شود که سرعت اجرای آنها در دیوار کشی بالاتر برود و در نهایت هزینه های اجرای کمتری متوجه سازندگان می شود .
4 . عایق بودن صوت و حرارت هم از دیگر ویژگی های اساسی این بلوک هاست . عایق بودن بلوک ها یک مسئله فیزیکی بسیار ساده است و علت آن خالی بودن داخل بلوک ها و جریان داشتن یک لایه هوا در محیط داخلی ان است که حضور این لایه هوا عمل عایقی را انجام می دهد .
5.سطح صیقلی بلوک ها باعث می شود که کار در مراحل بعدی نازک کاری راحت تو شود .
6.ملات مصرفی بلوک های سیمانی مثل چسب خاصی نیست و از همین ملات های عادی استفاده می شود که تولید آن ساده و قیمتش هم ارزان است.
برای دیدن قیمت به روز بلوک سیمانی اینجا کلیک کنید

کد N2417206

وبگردی