آپولوها

در ماه اکتبر ۱۹۶۸ سفینه آپولوی ۷ یک گردش ده روزه موفقیت‌آمیز بدور مدار زمین را به انجام رسانید. آزمایش از همه سیستم‌ها و دستگاه‌های آپولوی ۷ بعمل آمد. در ماه دسامبر ۱۹۶۸ فرانک …

در ماه اکتبر ۱۹۶۸ سفینه آپولوی ۷ یک گردش ده روزه موفقیت‌آمیز بدور مدار زمین را به انجام رسانید. آزمایش از همه سیستم‌ها و دستگاه‌های آپولوی ۷ بعمل آمد.
در ماه دسامبر ۱۹۶۸ فرانک بورمن، جمیز لاول و ویلیام آندرس در آپولوی۸ اولین سفر فضائی خود را به‌دور کره ماه آغاز کردند. این سفینه در ۶ پرواز ده بار به‌دور ماه چرخید. این فضانوردان تا ۱۱۵ کیلومتری مدار کره ماه گردیدند و تصاویر جالب تلویزیونی به زمین فرستادند.
در جولای ۱۹۶۶، مایکل کالینز، نیل آرمسترانگ و ادوین آلدرین با آپولوی یازده به ماه سفر کردند در این مأموریت فضائی نیل آرمسترانگ و ادوین آلدرین از سفینه خارج و وارد سطح ماه شدند در حالی‌که کالینز همچنان در سفینه آپولوی یازده مانده بود و به‌دور ماه می‌چرخید و پس از انجام موفقیت‌آمیز مأموریت دو فضانورد که بر سطح ماه فرو آمدند و یک دستگاه زلزله‌سنج و یک دستگاه هواشناسی و حرارت‌سنج برجا گذاشتند.
▪ در نوامبر ۱۹۶۹ آپولوی ۱۲ با سه سرنشین :
۱) چارلز پیت
۲) کونارد آلن بین
۳) ریچارد گوردون
از کیپ کندی به‌سوی ماه شتافت و در ۱۴ نوامبر دو تن از فضانوردان آمریکائی بر سطح ماه فرود آمدند و چند دستگاه علمی در ماه کار گذاشتند و آن‌گاه با موفقیت به زمین بازگشتند.
در آوریل ۱۹۶۹ آپولوی ۱۳ با سرنشینی سه نفره، جیمس لاول فردهیس و جان سویگرت به‌سوی ماه شتافتند اما به‌واسطه نقص فنی ناموفق اما سالم بی‌آن‌که در کره ماه فرود آیند به زمین بازگشتند در فوریه ۱۹۷۱ آپولوی ۱۴ با سرنشینی آلن شپارد ادگار میچیل و استوارت روسا به‌سوی ماه شتافتند و بر سطح کره ماه فرود آمدند و حدود ۴ و یک‌چهارم ساعت در سطح ماه راه‌پیمائی کردند و مأموریت‌های فضائی خود را با موفقیت به انجام رسانیدند.
در فوریه ۱۹۷۱ آپولوی ۱۴ با سرنشینی آلن شپارد، اردگار میچل و استوارت روسا به‌سوی ماه شتافتند و بر سطح کره ماه فرو آمدند و حدود ۴ و یک‌دوم ساعت در سطح ماه‌ راه‌پیمائی کردند و مأموریت‌هائی فضائی خود را با موفقیت به انجام رسانیدند.
در ماه آوریل ۱۹۷۲ آپولوی ۱۶ با سه سرنشین، به‌سوی ماه شتافت و جان یانگ، چارلز دوک توماس و مارتینگ‌لی فضانوردان آمریکائی با سفینه ماه‌نشین ۴ در سطح ماه فرود آمدند و مأموریت‌های فضائی خود را به انجام رسانیدند.
آپولوی ۱۷ نیز با سرنشینی رونالد ایوانس ایوجرین سرنان و هاریسون اشمیت بر سطح کره ماه فرود آمدند و مأموریت فضائی خود را انجام دادند.