آبمیوه تغلیظ شده CONCENTRATED FRUT JUICE

از مدت‌ها پیش برای استفاده از میوه به گرفتن آب آن و آن‌گاه تغلیظ آب میوه می‌پرداختند و در ایالات متحده آمریکا تاریخش به روزگار وقوع جنگل‌های داخلی می‌رسد با این‌حال جنبه تجاری …

از مدت‌ها پیش برای استفاده از میوه به گرفتن آب آن و آن‌گاه تغلیظ آب میوه می‌پرداختند و در ایالات متحده آمریکا تاریخش به روزگار وقوع جنگل‌های داخلی می‌رسد با این‌حال جنبه تجاری آن تا پس از جنگ جهانی دوم چندان قوی و جدی نبود و آنهم از زمانی بود که آب پرتقال منجمد شده رونق و رواج یافت. گروهی از مرکبات کاران و پرورش‌دهندگان مرکبات در لیک و یلز، فلوریدا با تغلیظ و کنسرو طعم تازه‌ آن را حفظ کردند. آنان با شیوه‌های پیشرفته‌ای آب مرکبات تغلیظ شده را در ظرف‌ها و قوطی‌هائی که هوا وارد آن نمی‌شد در ۲۶/۴ درجه سانتی‌گراد جا دادند.
این شیوه همان روشی بود که آب میوه را به‌طور عادی در بطری یا قوطی می‌کردند با این تفاوت که آن‌را تغلیظ می‌کردند. در نتیجه پس از اختلاط و آنگاه منجمد و پاستوریزه، سرانجام روند تغلیظ آن‌را در بسته‌بندی‌ها و جعبه‌ها برای حمل به بازارهای خریدار آماده می‌کنند و مقداری نیز در آب میوه تغلیظ شده شکر می‌افزایند. برای کنسرو منجمد شده آب پرتقال و تغلیظ و بسته‌بندی با ۴۲ درجه سانتی‌گراد که سه بار بیشتر از تغلیظ شده از آب میوه تازه می‌باشد و با ۱۲ درجه سانتی‌گراد به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود.
آب میوه منجمد تغلیظ شده بلافاصله برای خریداران فرستاده می‌شود. آب میوه سیب، انگور اما نه به اندازه آب پرتقال تغلیظ و عرضه می‌شود.