مخفی كردن درایوهاMy computer

جهت مخفی نمودن یك درایو دلخواه روی start رفته و آیكون Run را كلیك كنید. در داخل Run كلمه یRegedit را تایپ نمایید. در رجیستری كندوی HKEY_ CURRENT_ USER را بر گزینید. با كلیك كردن روی آن، به جستجوی Software بروید وپس از یافتن …

جهت مخفی نمودن یك درایو دلخواه روی start رفته و آیكون Run را كلیك كنید. در داخل Run كلمه یRegedit را تایپ نمایید. در رجیستری كندوی HKEY_ CURRENT_ USER را بر گزینید. با كلیك كردن روی آن، به جستجوی Software بروید وپس از یافتن و كلیك كردن روی آن در درون این زیر شاخه، Microsoft را بیابید.
در شاخه ی Microsoft یك زیر شاخه دیگری پیدا می شود. سپس دنبال currentversion بگیرید و بعد Policiesرا یافته و یا كلیك روی آن شاخه ی Explorer را بیابید. در شاخهٔ Microsoft یك زیر شاخهٔ دیگری به نام Windows است كه با كلیك روی آن، زیر شاخه های دیگری پیدا می شود. سپس دنبال Currentversion و بعدPolicies را یافته و با كلیك روی آن، شاخه یExplorer را بیابید.
حال می توانید به سراغ مرحله بعد بروید.
داخل Explorer چند پوشه با ارزش های مختلف اطلاعاتی وجود دارد. كاری كه باید انجام دهید این است كه با راست كلیك كردن در داخل صفحه،گزینه ی Newو بعدDwordValue را انتخاب نمایید حال نام این پوشه را NODrives(N وD با حروف درشت تایپ شود) بگذارید . اگر نتوانستید و با پیغام خطا مواجه شدید، حتماً یك پوشه با همین نام، منتها با ارزش string دارید ؛ می توانید آن را تغییر دهید و یا آن را پاك كنید. اما پوشه ای كه شما ایجاد می كنید،حتماًباید Dwordباشد. روی این پوشه راست كلیك نموده و به اصطلاح آن را Modify نمایید.حالا می توانید درون پوشه در قسمتValue Data اعداد مورد نظر را تایپ كنید. اگر بخواهیم تمام درایو ها یك جا پنهان شوند، باید Value Data را بر اساسHexadecimal (اطلاعات شانزده تایی) ۳FFFFFF تغییر دهید؛ اما اگر نشد، می توانید بر اساس Decimal عدد۶۷۱۰۸۸۶۳ را وارد كنید،OK كرده وF۵ را بزنید. یك بار سیستم را خاموش و روشن كنید،قطعاً هیچ درایوی در My Computer نخواهد دید. اما اگر بخواهید فقط یك درایو را محو كنید، باید اطلاعات عددی را تغییر دهید؛ بدین صورت كه اگر بخواهید درایو A را محو كنید، باید عدد۱ را بر اساس Decimal تایپ نمایید. اگر بخواهید درایو B را پنهان كنید، باید عدد ۲ را بر اساس Hexadecimalوارد كنید. برای محو كردن درایو Dعدد ۸ را تایپ كنید. تا اینجا فقط می توانید Hexadecimal را تایپ كنید. اما برای درایو E می توانید عد ۱۶ را بر اساس Hexadecimal و عدد ۲۲ را بر اساس Decimal وارد كنید. در فهرست زیر، برای محو كردن سایر درایو ها به ترتیب می توانید بر اساس Hexadecimal و Decimal اقدام كنید.