شیوه رمز گذاری (ENCODING)

شیوه رمز گذاری (ENCODING) نیز قابل تنظیم است كه صفحات زبان فارسی معمولا از رمز گذاری یونیكد UTF-۸ یا رمز گذاری عربی WINDOWS-۱۲۵۶ استفاده می‌كنند. نكته: گاهی رمز گذاری صفحات فارسی باید به طور دستی …

شیوه رمز گذاری (ENCODING) نیز قابل تنظیم است كه صفحات زبان فارسی معمولا از رمز گذاری یونیكد UTF-۸ یا رمز گذاری عربی WINDOWS-۱۲۵۶ استفاده می‌كنند.
نكته: گاهی رمز گذاری صفحات فارسی باید به طور دستی انتخاب شود.
پیش از دریافت برنامه نصب كننده OPERA می توانید به نشانی زیر بروید و مرورگر را كاملا طبق سلیقه خود تنظیم كنید : HTTP://COMPOSER.OPERA.COM/
فایل اجرایی دریافتی، تنظیم انتخاب شده در پایگاه وب OPERA را برای همیشه در برخواهد داشت و دیگر نیاز نیست محیط OPERA برای هر كامپیوتر جدید تنظیم شود.
ـ اطلاعات محرمانه مرورگر نیز بخوبی دسته بندی شده‌اند تا حذف آنها آسانتر شود. برای حذف اطلاعات محرمانه، در منوی FILE گزینه DELETE PRIVATE DATA را انتخاب كنید. در این جا موارد متعددی مشخص شده‌اند كه می‌توانید آنها را به دلخواه انتخاب كنید. جالبترین امكان این گزینه امكان مدیریت COOKIEها و گذرواژه‌های (PASSWORD) ذخیره شده توسط ابزار گمانه (WAND) است.
ـ OPERA مرورگری است كه می‌تواند برای طراحی دقیق صفحات وب به كار رود. این مرورگر نسبت به ایرادات صفحات وب حساس است و اشكالات صفحاتی را كه به دقت طراحی نشده‌اند، به خوبی نمایش می‌دهد. در واقع طراحان حرفه‌ای برای آزمایش قابلیت‌های صفحات طراحی شده از OPERA استفاده می‌كنند.
دو گزینه زیر در بخش STYLE از منوی VIEW‌ در صورت فعال بودن USER MODE می‌توانند كمك خوبی برای طراحان باشند :
SHOW STRUCTURAL ELEMENTS DEBUG WITH OUTLINE
ـ مجموعه‌ای جالب و دسته بندی شده از نشانی‌های معروف اینترنتی از قبل در منویBOOKMRK قرار داده شده‌اند. امكان خواندن سایتهای گلچینIE (FAVORITE) و همچنین سایتهای گلچین NETSCAPE نیز وجود دارد.
ـ OPERA قابلیت ارسال و دریافت نامه را با استفاده از فن آوریهایی چونPOP و IMAP را داراست و می‌توان آن را به عنوان یك جایگزین مناسب برای OUTLOOK EXPRESS استفاده كرد. OPERA در ضمن می‌تواند تنظیمات ، نشانی‌های پست الكترونیك و نامه‌های موجود در برنامه‌هایی مثلOUTLOOK EXPRESS , NETSCAPE‌ را بخواند.