معرفی برنامه مرورگر OPERA

تقریبا تمامی كسانی كه با اینترنت سرو كار دارند از مرورگر INTERNET EXPLORER‌ كه به اختصارIE نامیده می‌شود، استفاده می‌كنند. این امر علتهای گوناگونی دارد كه می‌توان به رایگان بودن، سادگی كار …

تقریبا تمامی كسانی كه با اینترنت سرو كار دارند از مرورگر INTERNET EXPLORER‌ كه به اختصارIE نامیده می‌شود، استفاده می‌كنند. این امر علتهای گوناگونی دارد كه می‌توان به رایگان بودن، سادگی كار با آن و مهم‌تر از همه، همراه بودن با ویندوز اشاره كرد كه باعث می‌شود تا كمتر كسی به فكر استفاده از سایر مرورگرها بیافتد.
* برخی از مرورگرها دارای امكانات جالب و درخور توجهی هستند كه براحتی می‌توانید جای خالی این امكانات را درIE به وضوح حس نمائید.
ـ درصد استفاده از مرورگرها:
امروز حدد ۹۰ درصد كاربران به دلایلی كه درقسمت قبل ذكر شد از IE بهره می‌گیرند. میزان استفاده از مرورگر NETSCAPE كه زمانی به یك رقیب برای IE ‌ تبدیل شده بود، اندكی بیش از ۱ درصد است.
* مرورگرOPERA كه به معرفی آن خواهیم پرداخت، فقط توجه ۵ درصد كاربران را به خود جلب كرده است.
* SAFARI مرورگرAPPLE و چند مرورگر متفرقه بقیه سهام بازار را در اختیار دارند.
چرا OPERA ؟
OPERA دارای ویژگیهای زیر می‌باشد:
OPERA نسبت به IE دارای حجمی اندك و در حدود ۳.۲ مگا بایت می‌باشد همچنین از جاوا نیز پشتیبانی نمی‌كند. بدین لحاظ حافظه كمتری را اشغال می‌كند و به تبع آن نیز از سرعت بالاتری هم برخوردار است. OPERA ویژگیهایی دیگری هم دارد كه می‌تواند آن را دست كم به عنوان یك مكمل قابل اعتنا در كنار IE مطرح سازد.
نگارش اخیر OPERA :
نگارش اخیر OPERA هنوز در مرحله بتا می‌باشد، همچنین زبان فارسی را نه بطور صددرصد اما در حد قابل قبولی پشتیبانی می‌كند.
درصد استفاده از مرورگرها:
امروز حدد ۹۰ درصد كاربران به دلایلی كه درقسمت قبل ذكر شد از IE بهره می گیرند. میزان استفاده از مرورگر NETSCAPE كه زمانی به یك رقیب برای IE ‌ تبدیل شده بود ، اندكی بیش از ۱ در صد است.
* مرورگرOPERA كه به معرفی آن خواهیم پرداخت ، فقط توجه ۵ درصد كاربران را به خود جلب كرده است.
* SAFARI مرورگرAPPLE و چند مرورگر متفرقه بقیه سهام بازار را در اختیار دارند.