لپ تاپ های پر انرژی

كارشناسان اعلام كردند برای استفاده از لپ تاپ های جدیدی كه می تواند برای ۸ ساعت كار مداوم از انرژی باتری های جدید بهره گیرند، آماده باشید. به گزارش خبرگزاری بی بی سی، شركت های …

كارشناسان اعلام كردند برای استفاده از لپ تاپ های جدیدی كه می تواند برای ۸ ساعت كار مداوم از انرژی باتری های جدید بهره گیرند، آماده باشید.
به گزارش خبرگزاری بی بی سی، شركت های «آی بی ام» و «سانیو» سرگرم تولید سیستم های تركیبی (هیبرید) نوینی برای تأمین انرژی رایانه های قابل حمل هستند كه می تواند بدون احتیاج به شارژ شدن، به مدت ۸ ساعت انرژی مورد نیاز یك لپ تاپ را تأمین كند.
بر اساس این گزارش، لپ تاپ های جدید به پیل های سوختی از نوع متانولی مجهز می شوند و می توانند رضایت كاربران را بیش از پیش فراهم سازند.
به گفته مسؤولان این دو شركت الكترونیكی، محصولات جدید و نخستین نسل از سیستم های تركیبی تأمین انرژی در لپ تاپ ها، در سال ۲۰۰۶ یا ۲۰۰۷ برای فروش روانه بازارهای جهان خواهد شد.
پیل سوختی مورد استفاده در لپ تاپ های جدید، از متانول و اكسیژن برای تولید جریان الكتریسیته بهره می گیرد و از مزایای قابل توجهی درمقایسه با باتری های لیتیومی برخوردار است.
این گزارش می افزاید لپ تاپ های قدیمی نیز فقط در صورتی می توانند از این پیل های سوختی برای تأمین برق مورد نیاز خود استفاده كنند كه اصلاحاتی در درون آنها انجام شود.