نقاشی بر روی لیوان‌های سرامیك دسته‌دار

شما می توانید چند لیوان دسته دار سرامیك به رنگهای مختلف را با رسم یك طرح واحد و با استفاده از رنگ هرلیوان بر روی لیوان دیگر به صورت یك سرویس هماهنگ در آورید، توجه داشته باشید …

شما می توانید چند لیوان دسته دار سرامیك به رنگهای مختلف را با رسم یك طرح واحد و با استفاده از رنگ هرلیوان بر روی لیوان دیگر به صورت یك سرویس هماهنگ در آورید، توجه داشته باشید كه قبل از مصرف باید لیوانهای رنگ شده را در كوره حرارت دهید یا در صورتی كه این امكان برای شما فراهم نیست دقت كنید كه طرحها حداقل ۳ سانتیمتر از لبه های لیوان باشند.
وسایل مواد مورد نیاز:
چهار عدد لیوان سرامیك رنگی دسته دار ـ تربانتین ـ پنبه ـ یك مداد كه ته آن پاك كن داشته باشد ـ رنگ سرامیك محلول در آب به رنگهای هم رنگ لیوانها به علاوه رنگ سفید ـ قلم موی باریك و قلم موی صفر.
۱ـ ظرفها را با پنبه ای آغشته به تربانتین پاك كنید، این كار را دور از آتش انجام دهید زیرا تربانتین قابل اشتعال است، با مداد دایره هایی در اندازه های مختلف بر روی یكی از لیوانها رسم كنید، دایره ها را از فاصله ۵ سانتیمتری از لبه لیوان رسم كنید، اینكار را با دست انجام دهید و لازم نیست دایره ها كاملاً گرد و منظم باشند.
۲ـ مقداری رنگ سفید به هر یك از رنگها اضافه كنید تا مات شوند.
۳ـ یكی از دایره ها را با قلم مو به رنگ متضاد بارنگ لیوان رنگ كنید، پیش از آن كه خشك شود با پاك كردن ته مداد یك خط حلزونی شكل از مركز دایره به طرف بیرون رسم كنید.
۴ـ از مركز دایره شروع كنید و برای حصول نتیجه بهتر سعی كنید این كار را با یك حركت ممتد انجام دهید.
۵ـ هریك از دایره ها را به همین صورت رنگ كرده و خط حلزونی را در آن رسم كنید.
۶ـ با قلم موی صفر خطوط شعاعی كوچكی دور دایره ها رسم كنید، صبر كنید تا رنگها خشك شوند.
۷ـ در آخرین خط رنگی بر روی دسته ی لیوان بكشید.
۸ـ این مراحل را برروی هر یك از لیوانها با رنگ مناسب انجام دهید، به این ترتیب لیوانهایی به رنگهای مختلف با یكدیگر كاملاً هماهنگ شده اند.