طرح دیوارهای دست ساز

برخی به كارهای هنری واردند و عزم و اراده انجام كارهای بازسازی خانه را نیز دارند. بسیاری از افراد به فنون و رموز امور خانه داری و حتی كارهای كوچك ساختمانی واردند و بنابراین می …

برخی به كارهای هنری واردند و عزم و اراده انجام كارهای بازسازی خانه را نیز دارند. بسیاری از افراد به فنون و رموز امور خانه داری و حتی كارهای كوچك ساختمانی واردند و بنابراین می توانند خودشان برای مناسبت های مختلف طراحی هایی انجام دهند.
دیوار نوشته ها هیچ پدیده جدیدی به حساب نمی آیند. توجه داشته باشید كه استفاده از آنها در حال حاضر بسیار گسترش یافته ودر واقع مد روز محسوب می شود. اگر جوان و تحصیلكرده هستید و مثلاً قرار است از تعدادی از دوستان هم دانشگاهی هم به مناسبت خاصی پذیرایی كنید می توانید یك قطعه شعر، یك نقل قول از یك فرد برجسته، تكه ای از یك ترانه ویا نوشته پیام دار را روی دیوار اتاقتان بنویسید. بدیهی است پس از خاتمه مهمانی می توانید با رنگ كردن دوباره دیوار و یا پاك كردن آن با مواد شوینده از دست این نوشته ها خلاص شوید.
این یك عادت پسندیده و همه گیراست كه بسیاری از افراد دیوارهای اتاقهای كودكان را تزیین می كنند. توصیه می شود شما هم این كار را انجام دهید. اما این بار می توانید افكار شخصی خودتان، احساسات خود نسبت به كودكتان را نیز با یك شعر كودكانه بر دیوار اتاق فرزندتان بنویسید. این كار غیر تأثیر زیبایی شناسی كه دارد فضای عاطفی بهتری در اتاق ایجاد می كند.
زیرا این كلمات در میان اولین نوشته هایی خواهد بود كه چشم فرزند شما به آنها می افتد وبه بخشی از خاطرات او از دوران كودكی خود تبدیل خواهد شد.
البته اگر تصمیم گرفته اید از این شیوه طراحی دیوار استفاده كنید به یاد داشته باشید كه لازمه آن داشتن خط بسیار زیبا و خواناست. حتماً تصدیق می كنید كه چند خط كج و معوج بر روی دیوار نتیجه ای كاملاً معكوس در بینندگان خواهد داشت.
از این طرح بیشتر می توانید برای تزیین دورتادور چهارچوب درها، راه پله ها و راهروها و ورودی آشپزخانه و یا هر نقطه دیگری از خانه كه تردد زیادی در آن صورت می گیرد استفاده كیند. نقاشی شاخه های مو به صورت پیوسته و ادامه دار كه برگهای متعددی از آن آویزان هستند یك حس استمرار و رشد و بالندگی در فضا ایجاد كرده و با توجه به تصویر خوب و دلنشینی كه افراد از باغهای انگور دارند حالت گرمتری به اتاق ویا هر محل دیگری كه این نقاشی در آن مورد استفاده قرار می گیرد می بخشد. این طرح به خصوص در مواردی كه در فضای بین كابینت های بالایی آشپزخانه و سقف مورد استفاده قرار می گیرد از زیبایی خاصی برخوردار است.
بسیاری افراد علاقه مندند كه از عكسهای متعدد خانوادگی برای تزیین اتاقها استفاده كنند. می توانید خودتان طبقه های چوبی كوچك و متعدد در طرحها و ابعاد مختلف به خصوص برای گوشه ها و كنج ها بسازید و در كنار هر عكسی كه روی آنها قرار می دهید مستقیماً روی دیوار كنار آنها نیز یك نوشته بیفزایید.
حتی می توانید عكس یك فرد - مثلاً فرزندتان به هنگام دریافت مدرك دانشگاهی خود - را روی قفسه قرار دهید و مدارك متعددی را كه توسط او اخذ شده است با سلیقه تمام از قفسه آویزان كنید.
اگر جشنی را در برنامه خود دارید، مانند جشن تولد یا جشن فارغ التحصیلی، می توانید عكس حیوانات كوچك و فانتزی را به تعداد زیاد و با فاصله مشخص روی دیوار، نزدیك سقف، دورتا دور چهارچوب درها، روی كابینت های آشپزخانه و روی ستونها بكشید و بعد آنها را با استفاده از روبانها به همدیگر وصل كنید. اضافه كردن پیامهای تبریك و نوشته های بامزه و فرحبخش روی دیوار به زیبایی این طرح خواهد افزود. می توانید مانند درخت كریسمس جعبه های كوچك و سمبلیك هدیه ها را نیز از روبانها آویزان كنید.
در نوشتن این دیوار نوشته ها می توانید از رایانه كمك بگیرید. روی هر دستگاه رایانه دهها نوع فونت وجود دارد كه پس ازنوشتن متن با استفاده از آنها می توانید حالتهای گرافیكی مختلفی را نیز به آنها بیفزایید. در هر حال توجه داشته باشید نوع فونت و طرحی گرافیكی كه برای هر نوشته انتخاب می كنید با نوع نوشته و پیام آن همخوانی داشته باشید. مثلاً برای یك پیام تبریك جشن تولد خیلی مناسب نیست كه از حروف كلفت یكنواخت سیاه رنگ استفاده كنید.
توصیه می كنیم برای نوشتن این طرحها بر روی دیوار هرگز از ماژیك یا گواش و امثال آنها استفاده نكنید چون این مواد به هیچ عنوان از روی دیوار پاك نمی شوند. در عوض از مداد رنگی های مرغوب پررنگ، گچ های روغنی و نیز پاستل های خوب استفاده كنید زیرا می توانید به راحتی آنها را با یك دستمال خیس آغشته به مواد شوینده در زمان بسیار كمی پاك كنید.