جیمز كلرك ماكس ول

ماكس ول فیزیكدانی بود كه به خاطر كارهایش در مرتبط كردن نور ، الكریسته ، مغناطیس و امواج الكترو مغناطیس به بهترین نحوه شناخته می شود "معادلات ماكس ول" ۴ معادله مهم هستند كه توانایی و استعداد زیاد او را نشان می دهند .

جیمز ماكس ول در اسكاتلند در سال ۱۸۳۱ بدنیا آمد . او به عنوان بزرگترین تئورسین فیزیكدان در سده ۱۸۰۰ شناخته می شود ، او توانایی زیاد ریاضی را با بینش علوم طبیعی در هم آمیخت این توانایی او را قادر ساخت تا نتایج درخشانی را در۲ مبحث از فیزیك آن زمان اشكار سازد در ستاره شناسی و زیست شناسی ماكس ول فیزیكدانی بود كه به خاطر كارهایش در مرتبط كردن نور ، الكریسته ، مغناطیس و امواج الكترو مغناطیس به بهترین نحوه شناخته می شود "معادلات ماكس ول" ۴ معادله مهم هستند كه توانایی و استعداد زیاد او را نشان می دهند . این دسته ساده معادلات ، به طور كامل توضیح دهنده الكترو مغناطیس كلاسیك می باشند او كشف كرد كه نور از امواج الكترو مغناطیس تشكیل شده است .
او تنها توضیح داد كه چگونه الكتریسته و مغناطیس درواقع همان الكترو مغناطیس هستند .
بلكه راه را برای كشف و كاربرد طیف كامل تشعشعات الكترو مغناطیس كه سازنده فیزیك مدرن هستند ، هموار كرد .
فیزیكدانان حال حاضر ، می دانند كه این طیف شامل امواج رادیویی ، مادون قرمز ، فرا بنفش و اشعه ایكس می شود . دومین سهم عمده و بزرگ ماكس ول در فیزیك تئوری جنبشی او بود ، بخصوص آن قسمتی كه درمورد سرعت ملكول هاست . درادامه گسترش نظریه جنبش گازها ، ماكس ول آخرین دلیل برای بوجود آمدن گرما در حركت مولكول ها ارائه داد. تئوری جنبش گازها رابطه بین حركت مولكول ها در گاز و دمای گاز و دیگر خصویات آن را بیان می كند . ماكس ول همچنین سهم عمده ای در بسیاری از تئوری ها و آزمایشات دیگر داشته است . در اواخر دوره زندگی، او به كاركرد چشم و دید رنگ ها پی برد . او از ۳ نوار رنگی قرمز و سبز و آبی استفاده كرد تا اولین عكس رنگی از یك جسم را درست كند . او فرض كرد كه حلقه سیاره Satvrn از ذرات بسیار كوچك تشكیل شده است . كه توسط ماهوارهایی كه از سیاره Satvrn دیدن كردند به اثبات رسید ( در دهه ۱۹۷۰ بعد از آن ) نیكولاس اتو ؛ متولد شده در سال ۱۸۳۲ در آلمان ، نیكولاس آگواست اوتو ، اولین نمونه عملی موتور بخار را اختراع كرد .
او اولین موتور خود را در سال ۱۸۶۱درست كرد . پس با همكاری یك صنعتگر آلمانی به نام Langer Evgen طرح خود را پیشرفته تر كرد و توانست مدال طلای نمایشگاه در ۱۸۶۷ پاریس را از آن خود كرد .