راسكو ال.كونتز

راسكو ال.كونتز در سنت لوئیز، Missouri در سال ۱۹۲۲ متولد شد.او از مدرسهٔ Vashon در سنت‌لوئیز فارغ‌التحصیل شد. تحصیلات دانشگاهی او در كالج Stowes Teachers دچار وقفه‌ای سه ساله توسط ارتشU.S در جنگ جهانی دوم شد.

راسكو ال.كونتز در سنت لوئیز، Missouri در سال ۱۹۲۲ متولد شد.او از مدرسهٔ Vashon در سنت‌لوئیز فارغ‌التحصیل شد. تحصیلات دانشگاهی او در كالج Stowes Teachers دچار وقفه‌ای سه ساله توسط ارتشU.S در جنگ جهانی دوم شد. در حالیكه در ارتش، او از طریق یك برنامه مخصوص تعلیم ارتش در كالج West Virginia state تعلیمات تكنیكی می‌دید. بعد از جدایی از ارتش در سال ۱۹۴۶، او به دانشگاه Tennessee State بازگشت و با لیسانس علوم در رشته شیمی فارغ‌التحصیل شد.
راسكو كونتز، از طریق شركت در نخستین برنامهٔ آموزشی عضویت در انرژی اتمی فیزیك سلامتی كه توسط دانشگاه Rochester در ۱۹۲۸ پشتیبانی می‌شود، یكی از اولین فیزیكدان‌های سلامتی تعلیم یافته بود. او یك دوربین اشعه گاما طراحی كرد و در طراحی و ساخت تجهیزات نمونه‌گیری اتوماتیك آب و هوا وسایل اندازه‌گیری فعالیت‌های تابشی همكاری می‌كرد. حوالی سال ۱۹۴۲ فیزیك سلامتی به صورت یك حرفه شناخته شده در آمد. وقتی كونتز وارد این عرصه شد، قوانین و راهنماها و رویه‌های محدودی برای فیزیكدان‌های سلامتی وجود داشت كه از آنها تبعیت كنند. دانش‌آموزان اولیه به همراه مدرسانشان، مانند كونتز، بسیاری از تمارین، تكنیك‌ها و ابزارآلات امروزی برای حفاظت مردم در مقابل خطرات یونیزه شدن تابش را پایه‌گذاری كنند.