خوراکی های شب یلدا: سالاد انار زمستانی با سس عسلی

سالاد میوه یکی از آن میان وعده های خوشمزه ای ست که هر کسی را وسوسه می کند. این سالاد رنگارنگ و خوشمزه سرشار از آنتی اکسیدان و انواع ویتامین است.

سالاد میوه یکی از آن میان وعده های خوشمزه ای ست که هر کسی را وسوسه می کند. این سالاد رنگارنگ و خوشمزه سرشار از آنتی اکسیدان و انواع ویتامین است. سالاد میوه انواع مختلفی دارد و با میوه های فصلی درست می شود. هیچکس از میوه یخ زده خوشش نمی آید؛ بنابراین شما هیچ سالادی با میوه خارج از فصل و فریز شده نخواهید دید.

یکی از میوه هایی که حتما در سالاد میوه فصل پاییز و زمستان استفاده می شود، انار است. این میوه به دلیل اندازه کوچک و رنگ درخشان همانند دانه های یاقوت در سالاد ریخته شده و آن را تزئین می کنند. دانه های انار فضای خالی سالاد را پر می کنند و جلای فوق العاده ای به آن می دهند. برای سس این سالاد معمولا از عسل و آبلیمو استفاده می شود که هم سبک است و هم طعمی دوگانه دارد. میوه ها را به قطعات مناسب خرد کرده و در کاسه سالاد بریزید سپس با ریختن چاشنی سالاد، آن را خوش طمم کنید.

مواد لازم

دانه های انار: ۱ و ۱/۲ پیمانه
گلابی: ۲ عدد
خرمالو: ۳ عدد
پرتقال: ۴ عدد
سیب سرخ: ۱ عدد بزرگ
عسل مایع: ۱ قاشق غذاخوری به اضافه مقداری بیشتر
آب لیمو: ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری تازه

طرز تهیه:

۱. ابتدا میوه ها را شسته و هسته بگیرید. آن ها را به قطعات مناسب خرد کنید. سپس داخل کاسه سالاد بریزید. میوه ها را با هم ترکیب کنید.


۲. در کاسه ای کوچک، آبلیموی تازه و عسل را با هم مخلوط کنید تا با هم ترکیب شوند. این ترکیب را روی سالاد بریزید و بهم بزنید تا کل میوه ها آغشته به این سس شوند. می توانید از هر میوه ای که در خانه دارید استفاده کنید؛ مثل موز یا توت فرنگی و یا حتی انگور.


۳. بهتر است که این سالاد را همان روز سرو کنید.