لازانیای رولی

معمولا لازانیا به صورت ورقه ای کف ظرف پهن شده یک لایه مواد روی آن قرار می گیرد و بعد لایه های بعدی به ترتیب گذاشته می شود و روی آن پنیر پیتزا ریخته می شود.

معمولا لازانیا به صورت ورقه ای کف ظرف پهن شده یک لایه مواد روی آن قرار می گیرد و بعد لایه های بعدی به ترتیب گذاشته می شود و روی آن پنیر پیتزا ریخته می شود. موقع سرو این غذا برش زده و برای هر کس یک تکه کنار گذاشته می شود، اما این تنها روش برای درست کردن آن نیست. شما با گذاشتن مواد به طور کامل روی یک ورق و رول کردن آن یک رول لازانیا خواهید داشت. به این ترتیب هر کس می تواند رول خودش را بردارد. به این روش می توانید آن را به صورت گروهی بخورید بدون آنکه بخواهید لازانیا را برش بزنید.

یک چیز خوب دیگر در مورد لازانیا رولی این است که شما می توانید کل دستورالعمل را آماده کنید سپس آن ها را فریز کنید و بعد ها آن را در فر بگذارید. اولین بار که آن را درست می کنید مثل همه لازانیا ها ممکن است سخت به نظر آید، اما وقتی چند بار آن ها را درست کنید، خیلی سریع شروع به کار می کنید. این رول ها آنقدر خوشمزه هستند که به احتمال زیاد آن را به مهمانی های شامتان اضافه خواهید کرد و یک نکته خوب دیگر هم در مورد لازانیا رولی این است که مدل رول برخلاف مدل لازانیا لایه ای ریخت و پاش و کثیف کاری ندارد، چون می توانید خیلی راحت آن را کنترل کنید.

مواد لازم برای لازانیای رولی با گوشت چرخ کرده

روغن زیتون: ۴ قاشق غذاخوری
گوشت چرخ کرده بدون چربی: ۲۰۰ گرم
پیاز زرد: ۱/۴ پیمانه ریز خرد شده
سیر: ۳ حبه
کنسرو گوجه: ۱ عدد
ریحان: ۳ قاشق غذاخوری تازه خرد شده یا ۲ قاشق چای خوری خشک
نمک و فلفل سیاه: تازه آسیاب شده
پنیر ریکوتا: ۱ بسته ۲۰۰ گرمی
تخم مرغ: ۱ عدد
جعفری تازه: ۳ قاشق غذاخوری
پنیر موزارلا: ۲ و ۱/۲ پیمانه
پنیر پارمزان تازه رنده شده: ۱ پیمانه
نمک: ۱/۴ قاشق چای خوری
نودل لازانیا: ۱۲ عدد نپخته

طرز تهیه

۱. فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سلسیوس گرم کنید. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را داخل یک ظرف نچسب بزرگ بریزید. گاز را روی حرارت متوسط به بالا روشن کنید، گوشت چرخ کرده و پیاز را روی روغن بریزید و مخلوط را تفت دهید و در حین پختن گاهی بهم بزنید و گوشت را بپزید تا موقعی که قهوه ای شود.

۲. روغن را از گوشت جدا کنید. مخلوط گوشت را داخل غذاساز بریزید و به مدت ۵ ثانیه یا تا زمانی که به تکه های ریز درآید، خرد کنید.

۳. مخلوط گوشت را به داخل ماهیتابه برگردانید و گوجه های خرد شده را به آن اضافه کنید، سیر رنده شده، ریحان، اورگانو و ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون را اضافه کنید و بهم بزنید. سس را با نمک و فلفل مزه دار کنید سپس درب آن را بگذارید و روی حرارت پایین بگذارید به آرامی بپزید در همین حال هم پاستا و مخلوط پنیر را آماده کنید.

۴. ورقه های لازنیا را در یک قابلمه بزرگ با آب جوش به همراه ۱ قاشق چای خوری نمک و ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون تا حد آلدنته (دندان گیر) بپزید.

۵. وقتی پاستاها پخته شدند، آن ها را آبکش کنید و به صورت یک لایه روی کاغذ مومی یا سینی کلوچه که کمی روی آن اسپری روغن زده شده، پهن کنید.


۶. مخلوط پنیری را با قاطی کردن پنیر ریکوتا، تخم مرغ، ۱/۴ قاشق چای خوری نمک و ۱/۴ قاشق چای خوری فلفل با استفاده از یک چاقو داخل یک کاسه بزرگ آماده کنید (من این کار را در حین پختن پاستا انجام می دهم). آن ها را خوب مخلوط کنید تا زمانی که ترکیب شوند.

۷. جعفری تازه را داخل آن بریزید. ۲ پیمانه پنیر موزارلای رنده شده، ۳/۴ پنیر پارمزان بریزید، مخلوط را بهم بزنید تا زمانی که خوب ترکیب شود.

۸. ۱/۳ پیمانه از سس گوشت را داخل ظرف فر ریخته و به طور یکسان پهن کنید. ۱/۴ پیمانه مخلوط پنیری را به صورت یکسان روی هر کدام از ورقه های لازانیا پهن کنید (یک لایه نازک خواهد شد) سپس ۱ قاشق غذاخوری سس گوشت را روی لایه پنیری روی پاستا بریزید.

۹. ورقه های لازانیا را که داخل سینی چیده اید، به شکل ژله رولی، رول کنید و داخل ظرف مخصوص فر در کنار هم مرتب کنید.


۱۰. روی لازانیا های رول شده را با باقیمانده سس گوشت بپوشانید و ۱/۲ پیمانه باقیمانده پنیر موزارلا و ۱/۴ پیمانه پارمزان را به طور یکسان روی رول ها بپاشید.


۱۱. روی ظرف فر با فویل بپوشانید (نگذارید فویل روی پنیر قرار بگیرد یا به آن بچسبد) و به مدت ۳۵ دقیقه آن را در فر گرم شده بپزید. آن را با جعفری و ریحان تازه خرد شده گرم سرو کنید.

۱۲. علاوه بر ریحان و ارگانو می توانید از مقدار کمی رزماری، آویشن و دانه رازیانه خرد شده در صورت تمایل استفاده کنید.


نکات مهم

حتما متوجه شدید که در دستورالعمل گفته شده که از پنیر تازه رنده شده استفاده کنید، در این دستورالعمل شما اجازه ندارید از پنیر رنده شده بسته بندی استفاده کنید، چون بخصوص برای لازانیا اصلا خوب نیست.
همچنین توجه کنید که در این دستورالعمل گفته شده که گوشت چرخ کرده سرخ شده را داخل غذاساز به مدت چند ثانیه خرد کنید این بخاطر این است که در رستوران های ایتالیایی از گوشت چرخ کرده بسیار ریز داخل سس پاستا استفاده می کنند. در این صورت شما قطعات درشت گوشت را داخل مخلوط نخواهید داشت و مخلوط غلیـظ تر خواهد بود. یک راه حل دیگر این است که گوشت تان را دو بار چرخ کنید کاری که من اغلب انجام می دهم.
اگر خانواده کم جمعیتی دارید می توانید این غذا را طبق دستورالعمل آماده کنید سپس نصف مواد را بدون اینکه در فر بگذارید در فریزر قرار دهید و بقیه را در فر بپزید. برای استفاده مجددد از بخش فریز شده یک شب تا صبح آن را در یخچال بگذارید تا یخ آن باز شود سپس آن را در فر بپزید.
این لازانیای رولی را می توانید با سس پستو هم سرو کنید.