سبزی والک چیست؟ | خواص والک

سبزی والک چیست؟ | والک یک نوع سبزی کوهی می باشد که فقط در بهار می روید. از خواص این سبزی هر چه بگوییم کم است. در این مطلب به توضیح درباره اینکه سبزی والک چیست و خواص والک چه چیزهایی هستند و طریقه مصرف این گیاه پر خاصیت چیست، پرداخته شده است.

سبزی والک چیست؟
والک، نوعی سبزی کوهی است که تنها در فصل بهار می روید و از هزاران سال پیش تا کنون به عنوان گیاهی شگفتان گیر، در افرادی که در دامنه کوه ها زندگی می کردند؛ معروف بوده است؛ زیرا خواص درمانی متعدد و خارق العاده ای دارد.
والک گیاهی شبیه سیر با خواص مشابه است. امروزه افراد درباره خواص بی شمار گیاه سیر اطلاعات زیادی دارند؛ اما والک گیاهی است که مهجور مانده و کمتر کسی با خواص بی نظیر آن آشنایی دارد.
اگر فواید متعدد سیر را می دانید اما به دلیل بوی تند آن، از این گیاه گریزان هستید، والک جایگزین مناسبی می باشد؛ زیرا این دو گیاه از یک خانواده می باشند. گیاه سیر که ما بیشتر با آن آشنا هستیم با نام سیر خانگی و والک با نام سیر جنگلی معروف می باشد. همین نام گذاری نشان می دهد که این دو گیاه تا چه اندازه مشابه با یکدیگر می باشند. تحقیقات علمی نیز موید این ادعا می باشد و تجزیه شیمیایی این دو گیاه نشان می دهد که سیر و والک از نظر مواد موثر شیمیایی بسیار مشابه می باشند.

والک چگونه گیاهی است؟
سبزی کوهی والک گیاهی است که تنها در فصل بهار و تنها در مناطق کوهستانی می روید. این گیاه شبیه پیاز می باشد. گل های سفید و کوچک ستاره ای شکل این گیاه در میان برگ های پهن و براق آن خودنمایی می کند. گل این گیاه، برگ ها و ریشه آن همگی از قسمت های قابل استفاده می باشند. والک از 5 هزار سال پیش تا کنون به عنوان گیاه شگفت انگیز معروف بوده است؛ زیرا خواص درمانی متعدد و خارق العاده ای دارد. امروزه افراد درباره خواص بی شمار گیاه سیر اطلاعات زیادی دارند؛ اما والک گیاهی است که مهجور مانده و کمتر کسی با خواص بی نظیر آن آشنایی دارد.

خواص سبزی والک :
– درمان اسهال
– درمان برونشیت
– رفع تصلب شراین
– درمان سیاه سرفه
– ریزش موی سفید و جایگزینی موی سیاه به جای آن
– رفع تنگی نفس
– کاهش فشار خون
– تصفیه خون
– رفع سوء هاضمه
– ضد دیابت
– رفع سرگیجه
– کمک به هضم غذا
– تقویت اعصاب
– ضد کرم و انگل
– درمان سرگیجه
– کمک به بهبود رماتیسم
– کمک به درمان سیاتیک
– درمان نقرس
– بهبود پوست صورت
– ادرار آور
– اشتها آور
– ضد صفرا
– تقویت معده
– تب بر
– کمک به بهبود آبله مرغان
– کمک به بهبود سرخک
– درمان گلودرد
– رفع یرقان
– تقویت کبد
– رفع آبسه و کورک ؛ استفاده از ضماد برگ این گیاه

سبزی والک را چگونه مصرف کنیم؟
می توانید این گیاه مانند سبزی خوردن استفاده کنید . همچنین می توانید از آن در تهیه غذاها استفاده کنید .
از برگ و ریشه گیاه می توانید جوشانده ای تهیه کرده و میل کنید . بدین منظور کافی است ، گیاه را به همراه آب جوش روی حرارت قرار داده تا به مدت ۵ دقیقه بجوشد . از برگ های این گیاه می توانید ضمادی تهیه کرده و روی محل مورد نظر قرار دهید .