سقط جنین با زعفران | سقط جنین با زعفران چقدر طول میکشه

سقط جنین با زعفران | تحقیقات علمی نشان دادند که درصد بیشتری از زنان بارداری که با زعفران تماس داشته اند، دچار سقط جنین می شوند تا زنان بارداری که کمتر تماس داشته اند یا اصلا تماسی با زعفران نداشته اند. در ادامه به رابطه بین زعفران و سقط جنین اشاره شده است.

نتایج برخی از مطالعات انجام شده نشان داده است که برخی از گیاهان دارویی از جمله زعفران در ایجاد سقط مؤثر می باشند؛ از طرفی مردم مناطق مختلف بخصوص جنوب استان خراسان که سطح زیر کشت زعفران آن بالا می باشد، ناگزیر به طرق مختلف با این گیاه در تماس هستند؛ در واقع یکی از راههای درآمد اصلی مردم منطقه از این طریق می باشد. در این میان زنان باردار نیز ناگزیر در فرآوری و برداشت این محصول شرکت دارند؛ با توجه به مسائل عنوان شده، مطالعه حاضر با هدف مقایسه شیوع سقط جنین در خانم های بارداری که با زعفران مواجه بوده اند و خانمهای بارداری که از تماس با زعفران و کار در مزارع زعفران و فرآوری آن منع شده اند، انجام شد.

بسیاری از زنان مسن تر که در حلقه خانوادگی یا اجتماعی زنان باردار قرار دارند، به این زنان توصیه می کنند که حتما از شیر زعفران در دوران بارداری استفاده کنند و معتقدند که مصرف این نوشیدنی، رنگ پوست نوزاد را روشن تر می کند.
محققان تاکید می کنند که این تصور کاملا نادرست و خیالی است، چون رنگ پوست نوزاد به واسطه ژن ها و میزان ملانین موجود در پوستش تعیین می شود. بنابراین، مصرف زعفران یا عدم مصرف آن هیچ تاثیری روی رنگ پوست نوزاد باقی نمی گذارد.
با این حال، اگر می خواهید که از زعفران برای تقویت گوارش در دوران بارداری استفاده کنید، می توانید با پزشک خودتان مشورت کنید. فرآیند هضم در دوران بارداری ضعیف می شود، در حالی که زعفران این توانایی را دارد که نوعی پوشش محافظتی در دستگاه گوارش ایجاد کند و در نتیجه مشکلات گوارشی را تسکین بدهد.

سقط جنین با زعفران
زعفران می تواند باعث انقباض رحم شود و در نهایت مادر را با سقط جنین مواجه کند. در طب آیورودا نیز آمده است که زعفران، حرارت بدن را بالا می برد و می تواند منجر به سقط جنین شود. بنابراین، پیش از آن که برای مصرف زعفران تصمیم بگیرید، حتما با پزشک متخصص زنان مشورت کنید. البته معمولا مصرف زعفران در سه ماهه دوم بارداری می تواند بدون نگرانی از سقط جنین انجام بگیرد.

تحقیقات علمی در مورد سقط جنین با زعفران
بیشتر افراد مورد مطالعه در تحقیق حاضر خانه دار بودند (4/48% در گروه مورد و 6/51% در گروه شاهد)؛ تعداد سقط و حاملگیهای قبلی در هر دو گروه تقریباً یکسان و کم بود؛ با استفاده از آزمون آماری Chi-Square بین شغل و تعداد سقط و حاملگیهای قبلی با میزان سقط ارتباط معنی داری حاصل نگردید (05/0P>)؛ در پایان بررسی و پیگیری افراد تا دو ماه پس از اتمام برداشت زعفران، مشخص شد که در گروه مورد 4 مورد سقط اتفاق افتاده و در گروه شاهد سقط اتفاق نیفتاده است. آزمون Chi-Square ارتباط معنی داری را بین تعداد سقط قبلی در دو گروه مورد و شاهد نشان نداد (2/0=P)، این آزمون همچنین بین مواجهه و عدم مواجهه با زعفران و حاملگی در سه ماه قبل از بارداری فعلی، اختلاف معنی داری را نشان نداد (1/0=P).
آزمون دقیق Fisher بین مواجهه و یا عدم مواجهه با زعفران و انجام کارهای سنگین ارتباط معنی داری را نشان نداد (6/0=P)،. آزمون Kendal-b اختلاف آماری معنی داری را بین افراد دو گروه از نظر سقط جنین نشان داد (035/0=P) به عبارت دیگر درصد سقط در افرادی که با زعفران مواجه بودند، نسبت به افرادی که با زعفران مواجه نبودند، بیشتر بود.