قرص ولتارن | داروی ضد درد و التهاب قوی

قرص ولتارن | قرص ولتارن یک داروی ضد التهاب است که کمک موثری به کاهش درد می کند. از جمله مواردی که از ولتارن برای کاهش درد استفاده می شود، آرتریت ، نقرس ، بیماری های روماتیسمی ، سردرد ، درد عضلانی ، پچدرد قاعدگی ، درد پس از جراحی و زایمان می باشد.

ولتارن نام تجاری دیکلوفناک سدیم است .این دارو در دسته داروهای ضد التهاب غیر استروییدی میباشد که جهت درمان درد و التهاب به کار میرود .
ولتارن علایم التهاب از قبیل درد و تورم را با جلوگیری از سنتز مولکولهای عامل التهاب ، درد و تب تسکین میدهد و تاثیری در علت التهاب ندارد . ولتارن به عنوان کاهنده درد ، آرتریت ، نقرس ، بیماری های روماتیسمی ، سردرد ، درد عضلانی ، پچدرد قاعدگی ، درد پس از جراحی و زایمان استفاده میشود . ولتارن یا دیکلوفناک داروی بسیار پرکاربردی است که به اشکال مختلفی از جمله قرص در دوزهای مختلف ، شیاف ، پماد ، آمپول تهیه و توزیع میشود . قرص دیکلوفناک ایرانی در دوز های 100،50،25 و ولتارن خارجی در دوزهای 100،75،50 وجود دارند . مصرف این دارو به همراه غذا از عوارض گوارشی این دارو میکاهد . ولتارن تحت لیسانس شرکت نوارتیس سوییس تولید میشود . این دارو در مصرف هم زمان با سیپروفلوکساسین ، سیکلوسپورین ، لیتیوم و متوتروکسات تداخل نشان میدهد . از مصرف بیش از حد دارو بپرهیزید و درمان را در حداقل دوز نگه دارید .

میزان مصرف
یک تا 2 قرص یا یک شیاف یک تا 4 بار در روز

عوارض جانبی
تشنج , فشار خون بالا و افزایش قند خون , خونریزی از دستگاه گوارش , کهیر و عوارض پوستی , تنگی نفس

نکته
برای کاهش تحریک معده قرص را با یک لیوان آب مصرف کنید.برای جذب بهتر دارو آن را تا 1 ساعت قبل یا بعد از غذا مصرف کنید.همچنین از مصرف همزمان داروهای ضد درد دیگر مثل آسپیرین خودداری کنید.

قیمت و بیمه
دیکلوفناک ۲۵:ورقی 350 تومان بیمه
دیکلوفناک 50: ورقی 500 تومان بیمه
دیکلوفناک 100: ورقی 1150 تومان بیمه
ولتارن 100:جعبه سی عددی 22500تومان
ولتارن 50 : جعبه سی عددی 11400تومان