خواص نارنج برای پوست

خواص نارنج برای پوست | نارنج میوه ایست خوراکی که درخت آن در شمال و جنوب ایران پرورش داده می شود برگ این درخت در تمام ایام سال سبز است و منظره ای بسیار زیبا دارد. در ادامه به خواص این میوه برای پوست اشاره شده است.

نارنج میوه ای با خواص بسیار زیاد که استفاده از آن برای تمامی افراد توصیه میشود. از فواید آن میتوان به درمان اختلالات عصبی ، درمان حالت تهوع و استفراغ و همچنین درمان سردردی که بخاطر زیاد بودن صفرا است اشاره کرد. همچنین کسانی که تپش قلب دارند میتوانند با استفاده از : سنبل الطیب یک گرم + لیموی عمانی یک عدد + بهار نارنج ۲ گرم + گل گاوزبان ۳ گرم در یک قوری دم کرده روزی ۳ فنجان بیماری خود را تسکین دهند.
اگر آب نارنج تازه را با یک سوم معادلش گلاب مخلوط کرده و روزانه صورت را با آن بشویید، چهره را شفاف می کند.
از دیگر خواص نارنج می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1.مخلوطی از پوست نارنج و پوست سبز گردو را با آب جوشانده سپس بعد از شستشوی سر موها را ماساژ دهید. این محلول تقویت کننده مو می باشد. مقدار ۲ قاشق پوست گردو + ۴ قاشق پوست خرد شده نارنج.
2.صورت هایی که جوش دارند آب نارنج با کمی عرق آویشن مخلوط نموده صورت را بشویند. و یا اینکه گل ختمی را در آب جوش ریخته و سپس صاف نموده با آب نارنج مخلوط نموده صورت را بشویند.
3.برای اوریون آب نارنج و سرکه با غوره را به طور مساوی مخلوط نموده و بر روی برآمدگی بمالید. بهتر است خوراک بیمار شیربرنج باشد و از غذاهای سرخ کردنی پرهیز شود.