جذاب ترین و پردرآمدترین شغل های آینده

جذاب ترین و پردرآمدترین شغل های آینده | با پیشرفت تکنولوژی شاهد از بین رفتن بسیاری از شغل ها هستیم . و در عین حال شغل های جدیدی در حال ظهور است که در صورت فراگیری مهارت های مورد نیاز آنها ، بسیار درآمدزا خواهند بود. در متن زیر به ده مورد از برترین آنها اشاره خواهد شد.

بازار داغ اشتغال برای مهارت های کامپیوتری

اخیرا لینکدین یک گزارش جالب از بازار کار و مهارت های پر طرفدار در وبلاگ رسمی اش منتشر کرده است، که حاکی از پیشتاز بودن مهارت های مرتبط با کامپیوتر است. در وبلاگ لینکدین با استناد به این که درخواست شغل در ماه اکتبر در اوج است، این آمار منتشر شده است، که بسیار مهم و جالب توجه هم هستند. آمار و اطلاعات ارائه شده توسط لینکدین، با بررسی شرایط ۱۴ کشور بوده است و از این نظر، ترند جهانی و منطقه ای بازار کار را می تواند نشان دهد.
ده مهارت برتر و پر طرفدار در سال ۲۰۱۶، به ترتیب در ادامه آمده اند. داخل پارانتر، تغییرات هر مورد نسبت به وضعیت سال قبل نیز آمده است.
محاسبات ابری و توزیع شده (بدون تغییر)
تحلیل آماری و داده کاوی (بدون تغییر)
فریمورک ها و معماری وب (۶ واحد بهتر)
میان افزار و نرم افزارهای تجمیعی (یک واحد بهتر)
طراحی رابط کاربری (پنج واحد بهتر)
شبکه و امنیت اطلاعات (یک واحد بهتر)
توسعه برنامه های موبایل (یک واحد بدتر)
نمایش اطلاعات و داده ها (در لیست نبود)
مارکتینگ مبتنی بر SEO/SEM پنج واحد بدتر
مدیریت سیستم های ذخیره اطلاعات (دو واحد بدتر)
بررسی آمار کلی مهارت ها و مشاغل در سال ۲۰۱۶، شامل چند نکته اساسی و مهم است:
میزان نیاز به متخصصین مارکتینگ، در حال کاهش است. در حالی که در سال ۲۰۱۵، مشاغل مربوط به این حوزه بسیار مورد توجه بوده اند، اما در سال ۲۰۱۶ شرایط کاملا فرق کرده است. طوری که مهارت SEO/SEM با سقوط پنج پله ای، به رتبه نهم رسیده است و موضوع مدیریت کمپین نیز، به کلی از لیست ۱۰ موضوع برتر خارج شده است. درخواست برای این حوزه کاری، احتمالا به دلیل اشباع بازار کاهش یافته است.
داده کاوی، رایانش ابری و توزیع شده در صدر هستند. این مهارت ها در سال های گذشته نیز، در بالای جدول قرار داشتند. حتی بررسی موقعیت این موارد در جدول مربوط به کشورها نیز، نشان می دهد تقریبا در همه جا، این مشاغل بیشتر مورد نیاز هستند.
توانایی های مربوط به تحلیل داده، داده کاوی، و محاسبات ابری و توزیع شده، مواردی هستند که از طرف شرکت ها بسیار مورد توجه هستند؛ چرا که می توانند برگ برنده ای در مقابل رقبا باشند.
نمایش داده ها هم مهم است. برای نخستین بار، تصویرسازی و نمایش داده ها نیز، به میان ده شغل برتر راه یافته است. کارفرماها به افرادی احتیاج دارند که بتوانند نمایش بهتری از داده ها ارائه دهند، طوری که افراد به راحتی بتوانند با آن ها ارتباط برقرار نمایند.
طراحی رابط کاربری در حال رشد است. مهارت های مربوط به طراحی رابط کاربری، در سال ۲۰۱۴ در رتبه ۱۴ قرار داشت و سال گذشته، به رتبه دهم ارتقا یافت و امسال این مهارت در ردیف پنجم دیده می شود.
این تحلیل ها و آمارها نشان می دهند که موقعیت های شغلی مرتبط با مهارت های کامپیوتری، کماکان پیشتاز هستند و در اکثر نقاط دنیا، یافتن شغل با داشتن هر یک از این مهارت ها، تقریبا تضمینی است. هر چند شرایط بازار کار ایران با سایر کشورها تفاوت هایی را دارد، اما نیازهای شرکت های ایرانی، فاصلع معنی داری با مشابهین خارجی ندارد.

منبع: http://kalami.ir/723