فنون خواندن زبان بدن دیگران

فنون خواندن زبان بدن دیگران | تحقیقات نشان داده اند که زبان بدن افراد تاثیرگذارترین و بیشترین پیام را به مخاطب منتقل می کنند . در متن زیر به چند نکته کاربردی جهت بهبود روابط با استفاده از زبان بدن اشاره شده است.

فنون خواندن زبان بدن دیگران
بدون شک همه دوست دارند که در یک لحظه ذهن طرف مقابلشان را بخوانند. زبان بدن می تواند اطلاعات جالبی در مورد آنچه که دیگران فکر می کنند، به شما ارائه دهد.
تحقیقات دانشگاه UCLA نشان داده است که تنها ۷ درصد از ارتباطات براساس کلماتی است که ما می گوییم. ۳۸ درصد ارتباطات به لحن صدا بستگی دارد و ۵۵ درصد باقی مانده بوسیله زبان بدن برقرار می شود. با یادگیری و تفسیر زبان بدن که ۵۵ درصد از ارتباطات را تشکیل می دهد، می توانید در برقراری ارتباط با دیگران یک قدم جلوتر باشید.

دفعه بعدی که شما به جلسه ای می روید، می توانید به این نکات دقت کنید:
دست ها و پاهای عبور کرده از هم نشاندهنده مقاومت در برابر ایده ای شماست.
دستها و پاهای عبور کرده از هم موانع فیزیکی هستند که نشان می دهند که شخص پذیرای آنچه که شما می گویید، نیست. حتی اگر آنها لبخند بزنند و در یک مکالمه دلپذیر شرکت کنند، زبان بدنشان حقیقت را خواهد گفت.
دو نفر از محققان برای تالیف یک کتاب با موضوع خواندن زبان بدن از بیش از ۲۰۰۰ مذاکره فیلمبرداری کردند، و در هیچ یک از آنها، زمانیکه طرف مقابل پاهایش را از روی هم عبور داده بود، توافقی حاصل نشد.
از نظر روان شناسی، دست ها و پاهای عبور کرده از هم نشان می دهند که فرد از لحاظ ذهنی، احساسی و جسمی نسبت به آنچه که در مقابلش قرار دارد، مقابله می کند. اینکار عمدی نیست، به همین دلیل است که خیلی آشکار قابل مشاهده است.

واقعی ترین لبخند ؛ لبخند چشم ها
وقتی که لبخند میزنید، دهان می تواند دروغ بگوید اما چشم ها نمی توانند. لبخند واقعی وقتی به چشم می رسند، پوست اطراف چشم به شکل پاهای کلاغ چروک می خورد. مردم اغلب لبخند می زنند تا آنچه را که واقعا فکر و احساس می کنند را پشت این لبخندها پنهان نمایند. پس دفعه بعد که خواستید بدانید که لبخند کسی واقعی است، به گوشه چشمهایش خوب نگاه کنید؛ اگر این علامت وجود نداشت، این لبخند چیزی را پنهان می کند.

از زبان بدن دیگران تقلید کنید
آیا تا به حال با کسی در جلسه ای بوده اید و متوجه شده اید که هر زمانی که شما حرکتی می کنید، مثلا پاهایتان را روی هم می اندازید، او نیز همین کار را انجام می دهد؟ یا شاید آنها سرشان را به همان جهتی که شما در حال صحبت کج کرده اید، کج کنند؟ این واقعا نشانه خوبی است. منعکس کردن زبان بدن چیزی است که ما وقتی احساس پیوند با شخص دیگری می کنیم، ناخودآگاه آن را انجام می دهیم. این نشانه ای است از اینکه گفتگو به خوبی انجام می شود و طرف مقابل پذیرای نظرات شما است. این اطلاعات هنگامی که شما در حال مذاکره هستید، می تواند مفید باشد؛ زیرا به شما نشان می دهد که طرف مقابل در مورد معامله واقعا چه فکری می کند.