چجوری میشه خلافی خودرو رو کم کرد؟!

در حال حاضر، این امکان وجود دارد تا با مراجعه با سایت پلیس راهور تخلفات رانندگی خود را استعلام کنیم؛ و یا در صورت تمایل، آن را پرداخت کنیم. اما خب، عده ای عقیده دارند که در میزان جرایم تعیین شده برای آن ها عادلانه نیست و به هر نحوی دنبال آن هستند تا از پذیرش جرایم تعیین شده طفره بروند و بگویند که ما نبودیم.

خانه » دسته بندی نشده » چجوری میشه خلافی خودرو رو کم کرد؟!
کم کردن خلافی
چجوری میشه خلافی خودرو رو کم کرد؟!
در مقالات گذشته در مورد نحوه استعلام خلافی خودرو و نمره منفی گواهینامه صحبت شد. در حال حاضر، این امکان وجود دارد تا با مراجعه با سایت پلیس راهور تخلفات رانندگی خود را استعلام کنیم؛ و یا در صورت تمایل، آن را پرداخت کنیم. اما خب، عده ای عقیده دارند که در میزان جرایم تعیین شده برای آن ها عادلانه نیست و به هر نحوی دنبال آن هستند تا از پذیرش جرایم تعیین شده طفره بروند و بگویند که ما نبودیم.
بنابر گفته رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی، در مورد رسیدگی به شکایات تخلفات راهنمایی و رانندگی دو فرآیند وجود دارد. یک مورد از آن، اعتراض به قبض جریمه است که درصورتیکه فرد به برگ جریمه اعتراض داشته باشد باید به مرکز اجرائیات منطقه و یا شهرستان محل سکونت مراجعه کرده و موضوع شکایت خودر را در منطقه مطرح کند؛ که اینگونه موارد در همان محل قابل رسیدگی و اصلاح است.
اما اگر فرد نسبت به وضعیت تخلفات اعتراض داشته باشد، می بایست ابتدا به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کند و در خواست اعتراض دهد. این درخواست از طریق سیستم به مرکز اجرائیات کل کشور ارسال می شود؛ و براساس قانون، ظرف حداکثر ۲۴ ساعت باید به موضوع رسیدگی شود. البته این رسیدگی معمولا در کمتر از چند ساعت انجام و پاسخ داده می شود.
معمولا افراد در اعتراض به جرایم رانندگی، شکایات متعددی را عنوان می کنند، مثلا اینکه: از لحاظ مالی، پرداخت جرایم رانندگی در توان آن ها نیست، و یا در زمان ثبت جریمه، در آن محل حضور نداشتند و تخلف رانندگی به اشتباه برای آن ها ثبت شده است.
البته باید گفت که شهروندان تهرانی برای اعتراض به جرایم بالای یک میلیون تومان، لازم است تا به ادارات راهنمایی و رانندگی مناطق ۱۶، ۲۱، ۱۲، ۴، ۱، ۱۰، ۲۰ و همچنین دادسرای راهور واقع در خیابان رودکی مراجعه کنند. در این مراکز کارشناسان پلیس نظرات خود را در اختیار قضات مستقر در مناطق می رسانند و این قضات که تحت نظر دادسرای راهور هستند، نسبت به این اعتراضات اعلام نظر می کنند و در صورت نیاز کسریات خلافی مطابق با مقررات اعمال می شود.

مدارک لازم برای رسیدگی به صورت وضعیت خلافی خودرو
اصل کارت شناسائی واصل سندمالکیت خودرو
تکمیل فرم درخواست
کارت شناسائی معتبرمالک وسیله نقلیه یاوکیل قانونی آن

https://bimebazar.ir